خبرهای داغ:
مدیرعامل آبفای استان قزوین؛

اجرای ۲۳۲ کیلومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه های آب در استان/کشف ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در سال‌جاری

اجرای ۲۳۲ کیلومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه های آب در استان/کشف ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در سال‌جاری
بیرنوندی عنوان کرد: در سطح استان طی سال گذشته ۲۳۲ کیلومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه های آب در بخش های شهری و روستایی استان اجرا و حدود ۲۸ حلقه چاه معادل ۸۰ درصد در سطح شهرها و روستاهای استان ایجاد شد
کد خبر: ۹۵۲۱۸۴۲
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

 

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، نشست مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با حضور اصحاب رسانه استان در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

اجرای ۲۳۲ کیلومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه های آب در استان

داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفای استان قزوین در این نشست بیان کرد: با توجه به تحریم ها و مباحث اقلیمی، به نظر می رسد یک ضرورت مدیریت مصرف و اجتناب ناپذیر است که از انرژی های تولید شده به درستی مصرف شود. با توجه به شرایطی که وجود دارد نیازمند تعامل و همکاری همگانی هستیم. در سال گذشته حدود هفتاد کیلومتر توسعه، اصلاح و بازسازی در سطح شهرها و روستاهای استان داشتیم و حدود ۱۶۲ کیلومتر در بحث خطوط انتقال، اصلاح، احداث و بازسازی داشتیم که مجموعا در سطح استان طی سال گذشته ۲۳۲ کیلومتر اصلاح، توسعه و بازسازی شبکه های آب در بخش های شهری و روستایی استان اجرا شد.

وی گفت: حدود ۲۸ حلقه چاه معادل ۸۰ درصد در سطح شهرها و روستاهای استان ایجاد شد و در بحث فاضلاب، ایجاد بیش از ۱۲ کیلومتر لوله گذاری عملکرد آبفای استان بود و فاز اول تصفیه خانه شال عملا در مرحله بهره برداری است. 

مدیرعامل آبفای استان قزوین اظهار کرد: در بحث مشترکین جاده سازی سیستم «جی آی اس» برای اولین بیش از هزار مشترک در استان از طرح «یار آب» استفاده می کنند و ۲۲ خدمت از طریق گوشی همراه به مشترکین ارائه می شود.

«جهاد ابرسانی» با حضور جهادگران بسیج سازندگی اقدامی مهم در رفع نیاز استان

بیرنوندی با اشاره به بحث جهاد آبرسانی با حضور نیروهای جهادی بسیج سازندگی در استان قزوین عنوان کرد: یکی از اقدامات بسیار موثر استان «جهاد آبرسانی» بود که با حضور نیروهای جهادگر بسیج سازندگی صورت گرفت بیش از ۸۰ کیلومتر خط انتقال در بین روستاهای استان ایجاد شد.

قزوین، کم مصرف ترین شهر در بین مراکز شهرستانی  

وی افزود: در بحث مصرف آب با توجه به تفاوت میزان و نوع مصرف، طبق آمار موجود بیشترین آمار مصرف آب مربوط به شهر زیاران به دلیل وجود مشترکین خوش نشین و پرمصرف و کمترین مصرف مربوط به سیردان طارم سفلی است. همچنین در بین مراکز شهرستان ها بیشترین میزان مصرف مربوط به شهر الوند و کمترین میزان مصرف مربوط به شهر قزوین می باشد که لازم است از شهروندان محترم داشته باشیم. 

بیرنوندی در ادامه تصریح کرد: مشترکین بد مصرف یعنی مشترکین که بیش از دوبرابر الگوی مصرف، از آب استفاده می کنند حدود ۲ درصد کاهش یافته است. چالش های زیادی در حوزه آب وجود دارد و هرچه منابع محدودتر می شود اختلافات بین ذینفعان و ارتکاب اقدامات غیرقانونی بیشتر می شود که یکی از این اقدامات بحث انشعابات غیرمجاز است که در سال ۱۴۰۱ حدود هزار و ۱۳۸ انشعاب غیرمجاز در سطح شهرها و روستاهای استان کشف شد و جرائم سنگینی با کمک دستگاه قضا برای این انشعابات اعمال شد.

کشف ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در سال‌جاری

مدیرعامل آبفای استان قزوین اضافه کرد: طب سه ماهه سال‌جاری نیز حدود ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در سطح شهرها و روستاهای استان کشف شد. گفتنی است پاداش های میلیونی برای کسانی در نظر گرفته شده که ما را در جریان انشعابات غیرمجاز قرار دهند و سامانه ۱۲۲ شبانه روزی آماده دریافت این گزارشات می باشد. انشعابات غیرمجاز علاوه بر نارضایتی عمومی شامل بحث حقوق عامه و نیز مشکلات بهداشتی در بحث آب مصرفی مشترکین ایجاد می کند. 

از بین رفتن ۲۵ درصد منابع آبی به دلیل خشکسالی

وی افزود: همچنین بعضاً جرائم میلیاردی با کمک دستگاه قضا برای انشعابات غیرمجاز در نظر گرفته شده است. یکی از خواسته های ما بحث پساب هاست. در استان قزوین بعنوان یک استان صنعتی، صنعتگران عموما رقابتی به موضوع پساب های صنعتی ندارند و هر چند قانون مباحثی را در این زمینه تعریف کرده، رسانه ها می توانند به عنوان یک تسهیل کننده در این موضوع یاریگر ما باشند. همچنین در بحث کمبود آب سه سال است که با خشکسالی و کاهش بارش ها مواجه هستیم و بیش از ۲۵ درصد منابع آبی به دلیل خشکسالی از بین رفته و در این سه سال بیش از ۱۰۰ هزار خانوار با کمبود آب مواجه بودند و نیاز است رسانه ها در بحث فرهنگ سازی مصرف آب ورود جدی ترین داشته باشند.  

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار