زنجان- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: در محورهای شریانی استان زنجان ۶۵۰ کیلومتر راه اصلی شریانی داریم که تنها ۱۸۰ کیلومترراه اصلی را توانسته‌ایم به بزرگراه تبدیل کنیم که حدود ۲۵ درصد را شامل می شود.
کد خبر: ۹۵۲۱۹۳۰
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

۱۸۰ کیلومتر راه اصلی در استان زنجان به بزرگراه تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، اصغر اسماعیلی با بیان اینکه به شعاع ۴۰۰ کیلومتر از مرکز استان زنجان با هشت استان همسایه هستیم، اظهار داشت: در محور‌های شریانی استان، ۶۵۰ کیلومتر راه اصلی شریانی داریم که تنها ۱۸۰ کیلومتر راه را توانسته‌ایم به بزرگراه تبدیل کنیم که حدود ۲۵ درصد را شامل می‌شود وهمچنین ۷۵ درصد از محور‌های استان نیز نیاز به تبدیل از راه اصلی به بزرگراه دارد و ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت است.


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بیان کرد: میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است وهزینه ساخت راه بسیار سنگین است.


اسماعیلی با بیان اینکه پروژه بناب - منجیل از شهرستان طارم به استان‌گیلان بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب است، گفت: کریدور دیگر کریدور استان‌هایی است که از جنوب غربی شروع شده و از استان کردستان و آذربایجان‌غربی وارد زنجان می‌شود.


استان زنجان در بخش توسعه راه‌ها خیلی فقیر است


وی با اشاره به اینکه پتانسیل بالقوه‌ای در بخش راه در استان داریم، ولی در بخش توسعه راه‌ها خیلی فقیر هستیم، بیان داشت: نیاز است اعداد بزرگی را برای توسعه راه‌های استان هزینه کنیم تا از این پتانسیل برای توسعه حمل بار و مسافر در استان استفاده کنیم.


مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بخش راه یکی از مولفه‌های مهم اصلی توسعه هر کشوری است و وجود راه برای هر منطقه به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار یک سرمایه است.


گفتنی است ۶ پروژه مهم راه در بخش راه و شهرسازی استان در محور‌های اصلی در حال انجام است که از محل اعتبارات ملی تزریق می‌شوند و اعتبارات استانی ندارند

ارسال نظرات