آیین بدرقه بیست و دومین کاروان پیاده انصارالحسین استان خراسان رضوی «مشهد - کربلا » به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، این کاروان با طی نمودن مسافت دو هزار و ششصد کیلومتری در روز اربعین حسینی به اقیانوس زائران پیاده امام حسین(ع) می‌پیوندند.
کد خبر: ۹۵۲۲۱۲۱
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد،  آیین بدرقه بیست و دومین کاروان پیاده انصارالحسین (ع) ( مشهد – کربلا) با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان ملی و استانی، خانواده‌ های شهدای مدافع حرم و هیئات مذهبی مشهد مقدس از محل مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌ الله الاعظم (عج)، به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

مدیر اجرایی کاروان پیاده انصار الحسین اظهارکرد: هم‌ زمان با برگزاری مراسم بدرقه این کاروان، ۸۰ نفر از موکب‌ داران معروف عراقی که در ایام اربعین در عراق با برپایی موکب‌ های پذیرایی به میزبانی از زائران و خدمات‌ دهی به آن‌ ها می‌ پردازند، با برپایی موکب‌ های خود در مشهد به صورت نمادین، میزبانی و خدمات‌ دهی به زائران پیاده اربعین را به نمایش گذاشتند.

حقیر پور با بیان اینکه اعضای کاروان پیاده مشهد – کربلا، بعد از برگزاری مراسم بدرقه، برای بیست و دومین سال متوالی سفر معنوی خود را با پای پیاده از مشهد الرضا به کربلای معلی آغاز می کنند، افزود: هدف این کاروان معرفی و اشاعه فرهنگ حسینی و تبیین حماسه عاشورا به صورت شهر به شهر و روستا به روستا است و اعضای این کاروان پیاده در طول مسیر ۲۶۰۰ کیلومتری از مشهد مقدس تا کربلای معلی به تبیین و اشاعه فرهنگ حسینی می‌ پردازند.

مدیر اجرایی کاروان پیاده انصار الحسین بیان کرد: اعضای این کاروان از استان‌ های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند و بعد از طی تشریفات قانونی از مرز شلمچه وارد کشور عراق خواهند شد و به اقیانوس زائران پیاده امام حسین (ع) در کشور عراق می پیوندند.

حقیرپور گفت: اعضای کاروان پیاده انصار الحسین وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌ الله الاعظم (عج)، طولانی‌ ترین مسیر پیاده روی اربعین را با مسافت دو هزار و ششصد کیلومتر طی می‌ کنند و امسال برای بیست و دومین سال متوالی این مسیر را با پای دل طی خواهند کرد.

آغاز طولانی‌ ترین پیاده روی اربعین از مشهد/پیوستن به اقیانوس زائران پیاده امام حسین(ع) با پیمودن مسافت دو هزار و ششصد کیلومتر

اعضای این کاروان از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند و بعد از طی تشریفات قانونی از مرز شلمچه وارد کشور عراق خواهند شد و به اقیانوس زائران پیاده امام حسین (ع) در کشور عراق می‌پیوندند و در روز اربعین در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار