خبرهای داغ:
با برگزاری جلسه با وزیر نیرو مسائل ومشکلات برق شهرک‌های صنعتی استان فارس بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات اتخاذ شد.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۰۳
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با برگزاري جلسه با وزیر نیرو مسائل ومشکلات برق شهرک های صنعتی استان فارس بررسی و تصمیماتی برای رفع مشکلات اتخاذ شد.

در این جلسه که با حضور استاندارفارس،معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،نماینده مردم جهرم وخفر در مجلس شورای اسلامی و رییس کمسیون عمران مجلس، نماینده مردم شهرستان های خرامه،کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون انرژی مجلس، مدیر عامل توانیر ، معاون عمرانی استاندار و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس برگزارشد ، وزیر نیرو دستوراتی به منظور رفع مشکل برق شهرک های صنعتی استان صادرکرد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت: با اجرایی شدن دستورات وزير نيرو ،شاهد تحولي بزرگ در تامين برق پايدار برق شهرك ها و نواحي صنعتي صنعتي استان خواهيم بود.

سيد مصطفي هاشمي با بيان اينكه در اين جلسه گزارشي جامعي از وضعيت موجود برق شهرك ها و نواحي صنعتي و كمبودهاي موجود توسط استاندار فارس،معاون وزير صمت و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران و نيز نمايندگان فارس در مجلس ارائه شد افزود:مهندس محرابيان وزير نيرو در اين جلسه بر اهتمام وزارت نيرو براي رفع مشكلات و جبران كمبودهاي برق شهرك هاي صنعتي استان تاكيد و دستوراتي به منظور اجراي پروژه هاي تامين برق پايدار شهرك هاي صنعتي در راستاي تحقق رشد توليد و صادر كرد.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه بر اساس قانون، تامین برق و آب شهرک های صنعتی برعهده وزارت نیرو است گفت:علی رغم تلاش های انجام شده در سال های گذشته،یکی از چالش های شهرک های صنعتی استان برای تحقق رشد تولید و اشتغال،کمبود برق است که این موضوع سبب شده روند سرمایه گذاری و بهره برداری از واحدهای صنعتی در تعدادی از شهرکها دچار مشکل شود.

وی افزود: باتوجه به اهمیت موضوع و برنامه ریزی انجام شده برای جذب سرمایه گذار و رشد و توسعه صنعتی و اشتغال در شهرک های صنعتی فارس،با پیگیری دکتر ایمانیه استاندار فارس ،جلسه با وزیر نیرو برگزار و در این جلسه گزارشی از مشکلات، نیازها و کمبودهای حوزه تامین پایداربرق شهرک های صنعتی ارائه شد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس تصریح کرد:در بخش احداث پست های برق فوق توزیع ،باتوجه به بررسی ها و نیازسنجی های صورت گرفته ،پیشنهاد احداث ۱۰ پست به وزیر نیرو ارائه شد که مهندس محرابیان در این جلسه برای احداث پنج پست توزیع برق در سال جاری و مابقی در سال آینده دستورات لازم را صادر کرد و مقرر شد عملیات اجرایی این طرح ها ،در برنامه شرکت توانیر قرارگیرد.

وی با اشاره به توافقات و تفاهم نامه صورت گرفته با شرکت برق منطقه‌ای فارس برای احداث پست برق با ظرفیت ۵۰مگاوات در شهرک صنعتی سروستان دو گفت:باتوجه به اینکه این طرح از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور محترم به استان است ،وزیر نیرو بر شتاب بخشیدن در اجرای این طرح نیز دستور ویژه صادرکرد و مقرر شدعملیات اجرایی طرح ، به سرعت توسط شرکت برق منطقه ای فارس اجرایی شود.

هاشمی در ادامه از دستور مقام عالی وزارت نیرو برای تامین ۸۷مگاوات برق از خطوط عبوری برای ۳۴شهرک صنعتی استان جهت رفع مشکل برق در برنامه زمانی کوتاه مدت خبر داد و گفت:در این زمینه مقرر شد شرکت های توزیع برق فارس و شیراز باتقویت،تجهیز و به روزسانی خطوط ،این میزان برق را تامین کنند.

وی همچنین از تاکید و دستور وزیر نیرو برای تامین برق چهار شهرک صنعتی استان که در مجاورت پست های برق قراردارند خبر داد و گفت:این موارد نیز در دستور کار شرکت توانیر قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس اضافه کرد: اجرای خطوط انتقال دومداره فشار متوسط برای تامین برق ۱۴شهرک صنعتی استان نیز از دیگر دستوراتی بود که مهندس محرابیان صادر کرد و مقرر شد اجرای این طرح ها نیز در اولویت برنامه های توانیر قرارگیرد.

هاشمی با بیان اینکه امسال در قانون بودجه و از محل اعتبارات بند م تبصره ۱۵ اعتبارات خوبی برای توسعه برق رسانی به شهرکهای صنعتی کشور به وزارت نیرو و شرکت توانیر درنظر گرفته شده است گفت:در این جلسه بر جذب بخشی از اعتبارات برای اجرای این طرح ها تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات و امکان سنجی ها ،تامین هر مگاوات برق به تثبیت و ایجاد ۱۰۰ نفر شغل در شهرک های صنعتی منجر می شود ،گفت:با تحقق این مصوبات تحول مناسبی در زمینه رشد اشتغال در شهرک های صنعتی ایجاد می شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از پیگیری های استاندار فارس ومدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و حمایت های نمایندگان مجلس و نیز توجه ویژه وزیر نیرو برای رفع مشکلات برق شهرکهای صنعتی استان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها