خبرهای داغ:
شاهرود_ دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با تاکید بر اینکه معدن سلستین طرود تا تعیین تکلیف بسته است، گفت: پرونده مجتمع رزمندگان شاهرود در دادسرا ایجاد شده که در حال پیگیری است و به قرار نرسیده است.
کد خبر: ۹۵۲۲۳۱۸
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

معدن سلستین طرود تا تعیین تکلیف بسته است/پرونده مجتمع رزمندگان شاهرود در دادسرار در حال پیگیری استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام رضی پارسا منش دادستان شاهرود در نشست خبری هفته قوه قضاییه در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان شاهرود، با بیان اینکه در کنار اینکه از جایگاه مدیران دفاع می‌کنیم در فساد اداری مبارزه جدی داریم، افزود: رفع موانع تولید و اشتغال و عدم اهتمام دستگاه‌ها به اجرای قوانین مثل تسهیل ازدواج و فرزندآوری و جمعیت تذکراتی به مدیران داده شده است و نمونه آن پل سردار شهید سلیمانی و زمین‌های صدا و سیما که با تدبیری که انجام شد در حقوق عامه و بزرگواری مدیران ارشد صداوسیما و حمایت آنان پل افتتاح شد.
او با تاکید بر اینکه حقوق عامه جدی در دستگاه قضا پیگیری می‌شود، گفت: موضوعات کوهخواری و زمین خواری و حفظ جنگل‌ها و مراتع و منابع آبی پایدار برنامه داریم و نیاز به هم افزایی در شهرستان در این موضوعات است.
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود با اشاره به یک مورد دستور رفع تصرف در بستر رودخانه، به برگزاری جلسات پیشگیری در خصوص جرایم و مصوبات و دستورات به ضابط در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: در موضوع دستگیری دو نفر در ادارات توجیه اتهام انجام شده و قرار بازداشت موقت صادر و دستورات تکمیلی تحقیقات انجام و یک نفر کار چاق کن نیز دستگیر شده و تحقیقات تکمیلی به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
او به سامانه سجام ارسال گزارشات مردمی اشاره کرد و با تاکید بر ارائه اطلاعات درست برای پیگیری، در خصوص حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و افزود: باید مثل هر منکر و آسیب اجتماعی راهکار نتیجه محور طراحی کنیم که چگونه می‌توان در این مسیر توفیق حاصل شود و نیروی انتظامی پشتیبان آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر را داریم و دستورات با جدیت پیگیری و قاضی ویژه در صحنه حاضر می‌شود.
پارسامنش تصریح کرد: دستگاه قضایی وظیفه خود را نسبت به افراد سازمان یافته و برنامه محور در حوزه عفاف و حجاب اجرا می‌کند و دستوراتی نیز صادر شده است.
او به پرونده مرحوم جعفرآقایی وکیل دادگستری نیز اشاره کرد و افزود: این پرونده تکمیل شده و آماده ارسال به دادگاه است.
معدن سلستین طرود تا تعیین تکلیف بسته است/پرونده مجتمع رزمندگان شاهرود در دادسرار در حال پیگیری استدادستان عمومی و انقلاب شاهرود به معدن سلستین طرود نیز اشاره کرد و گفت: با اداره صنعت و معدن و تجارت و فرمانداری شاهرود مکاتبه انجام شده که رانتی وجود دارد و با توجه به اینکه بهره برداری از معدن قواعد و اصول دارد و باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.
او با اشاره به حضور مدیرکل دادگستری استان در این معدن گفت: در این بازدید دستور توقف ماده معدنی که اموال عمومی است صادر تا اداره صمت تعیین تکلیف کند و بهره برداری غیر اصولی تا زمان صدور مجوز متوقف است و اداره محیط زیست و صمت و انتظامی باید تعیین تکلیف کنند و معدن را به شرکت تعاونی تاسیس شده واگذار تا اشتغال و جرایم کاهش یابد.
پارسامنش به ساختمان رزمندگان شاهرود نیز گریزی زد و گفت: با توجه به گزارشاتی مبنی کوه خواری دستور توقیف صادر شد و پیگیری با مسکن و شهرسازی در خصوص تصرف به عرصه طبیعی مورد تاکید قرار گرفت و نقشه ابتدایی آن اصلاح شد و، چون پروانه ساختمانی دارد، پرونده‌ای در دادسرا ایجاد شده که در حال پیگیری است و به قرار نرسیده است.
او به مجمع مطالبه گران نیز اشاره کرد و افزود: این مجمع از دادستان کل کشور با همین موضوع در سال ۱۴۰۱ دستورالعملی ابلاغ شده که بصورت تشکیلاتی و انسجام بخشی تحت عنوان مجمع مطالبه گران مردمی تشکیل شود که در استان توسط دادستان استان مصطفی واحدی پیگیری این موضوع شده و کاملا مردمی است و ما دخالتی نداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها