رئیس کل دادگستری ایلام از افزایش درصدی مجازت های جایگزین حبس در دادگستری ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۲۴۶۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛عمران علیمحمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه سال گذشته مجازات‌های جایگزین حبس در دادگستری ایلام ۲۱ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: سال گذشته برای یک هزار و ۷۷۷ نفر در دادگستری استان ایلام مجازات جایگزین حبس اجرا شده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۷ جلسه شورای رهنمون‌های قضایی در دادگستری استان ایلام تشکیل و در این جلسات بیش از ۹۰ موضوع مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

علیمحمدی با اشاره اینکه سال گذشته تعداد پرونده‌های قضایی معوقه از هشت هزار پرونده به پنج هزار و ۵۰ پرونده رسیده است، افزود: یکی از اقدامات دستگاه قضایی در سال گذشته استفاده از پابند الکترونیکی برای ۹۳ نفر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با اشاره به اینکه اولویت دستگاه قضایی در سال جاری بسته شدن پرونده‌های معوقه است،بیان کرد: برای استیفای حقوق مردم و حقوق عامه کوتاه نخواهیم آمد، اقدامات صورت گرفته در دادگستری باعث جلب رضایت ۸۵ درصدی مراجعان به دستگاه قضایی استان شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته در مجموع موجودی پرونده‌ها در دستگاه قضایی استان ۵۱ درصد کاهش یافته است، طبق بررسی‌های صورت گرفته ۴۵ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شود.

علیمحمدی اضافه کرد: بیش از ۱۴۳ هزار پرونده در دستگاه قضایی استان سال گذشته بررسی شده است، در سال جاری اولویت دستگاه قضایی استان پایان یافتن پرونده‌های قضایی طولانی مدت در استان است.

فعال شدن واحد‌های تولیدی مشکل دار

رئیس کل دادگستری استان، اظهار کرد: فعال شدن واحد‌های تولیدی مشکل دار در شورای اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از دیگر کار‌هایی است که سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و در سال جاری این بخش نیز مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

علیمحمدی همچنین با اشاره به اقدامات خوبی که برای ارتقای زندان‌های استان صورت گرفته است،اظهار کرد: مسئله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان استان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و کار‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: تقویت زیرساخت و توسعه دادرسی الکترونیک، ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به صلح و سازش و روش‌های جایگزین قضایی، به ثمر رساندن تمامی پرونده‌های قاضی، توجه به مسئله حقوق عامه، رضایت‌مندی کارکنان و تکریم ارباب رجوع از اهداف مهم دادگستری استان در سال جاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار