خبرهای داغ:
شاهرود_ فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در دوران دفاع مقدس بر رشادت‌های جهادگران استان سمنان در عرصه مهندسی رزم جنگ تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۲۲۵۷۷
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

روایت فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از رشادت جهادگران استان سمنان در دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار بسیج، ابوالفضل حسن بیکی در یادواره ۴۰ شهید جهادکشاورزی شهرستان‌های شاهرود و میامی در حسینیه شهدا شاهرود، با بیان اینکه خداوند پیامبران را برای هدایت مردم آفرید و پیامبر خاتم را مسئول برپایی حکومت اسلامی و ائمه معصوم را برای اجرای حکومت اسلامی برگزید و بعد از ۱۴۰۰ سال امام راحل را آفرید و تربیت کرد تا انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، افزود: دو هدف بزرگ بعد از انقلاب اسلامی از دیدگاه بزرگان نظام، امنیت ملت ایران و خدمت به مردم زنجیر کشیده و کشور عقب افتاده ایران است و دو بال انقلاب، سپاه پاسداران و جهادسازندگی و یا دو بازوی قدرتمند که عقب افتادگی‌های کشور را جبران می‌کند این دو نهاد گفته می‌شد.
او با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ تحمیلی خواستند انقلاب را ساقط کند و ۸۵ کشور با صدام همکاری و تا بن دندان مسلح حمله کردند، گفت: امام راحل در آن برهه خلأیی را احساس کرد در جنگ که کنار نیرو‌های مسلح، جهادسازندگی را مأمور کرد به جبهه برود و استان سمنان پنجم مهر در اهواز حضور داشتند و ماموریت‌های سخت را که تپه‌های الله اکبر در اهواز بود را به ما سپردند.
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس، ادامه داد: امام ژرف نگر بود و به فرماندهان تاکید داشت چرا ارتش مهندسی رزمی ندارد، اما ارتش عراق داشت و تا اهواز آمدند و شهید چمران با ابتکار خود جلوی آنان را گرفت.
روایت فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از رشادت جهادگران استان سمنان در دفاع مقدساو با بیان اینکه، چون استان سمنان محروم و دارای روستا‌های زیاد بود، جهاد سازندگی استان بزرگ بود، اضافه کرد: در ابتدای جنگ اجازه سنگر سازی و جاده سازی و خاکریز سازی به دستور بنی صدر نمی‌دادند و جهاد سازندگی به کمک رزمندگان شتافت و از همه مناطق کشور آمدند.
حسن بیکی در ادامه با اشاره به عملیات ها، گفت: در عملیات ثامن‌الائمه یک بولدوزر داشتیم که اندازه دو گردان درخشیدند و روز به روز جهاد استان تغییرات اساسی کرد و در طریق القدس جاده معروف را به استان سمنان واگذار کردند و در فتح المبین سخت‌ترین کار که احداث ۲۴ کیلومتر جاده به پشت دشمن بود به ما محول شد و در همین راستا شهید علی دروکی با تمام تلاش کار کرد در این جاده و راهی که صخره‌ای بود را کنار زد و پانصد متر باز شد و رهبر انقلاب در کلامی فرمودند که این جاده‌ای بود که اگر نیم ساعت زودتر رزمندگان می‌رسیدند صدام اسیر می‌شد.
او با اشاره به حضور یک گردان از شاهرود و یک گردان از دامغان و یک گردان مشترک سمنان و گرمسار در قالب مهندسی جنگ در جبهه حضور داشتند، تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس استان سمنان در سه مرحله تغییر مکان داد و مسیر جاده خرمشهر و اهواز در اختیار استان بود و در عملیات رمضان نیز کار‌های سخت را انجام دادیم و بعد به ما ابلاغ کردند برویم شمال غرب که با نارضایتی و با دستور فرماندهان رفتیم و سه معجزه رخ داد.
نماینده چندین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: ما در شمال غرب سه گردان شدیم و قرارگاه حمزه سیدالشهدا را تشکیل دادیم و دو برابر نیرو جذب کردیم و سه ماموریت سنگین انجام دادیم و بر روی رودخانه زرینه یک پل زدیم و گروهان ضربت برای جاده سازی ایجاد شد.
روایت فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از رشادت جهادگران استان سمنان در دفاع مقدساو اضافه کرد: در این منطقه سنگرسازی و خاکریز ایجاد می‌کردیم بعد از عملیات و استحکام داده بودیم به مقر‌ها و کوموله و دموکرات غافلگیر می‌شدند و در ادامه ۹ گردان از استان‌های مختلف در شهر‌های مختلف تشکیل شد و ضد انقلاب تلاش کرد تا انحلال جهاد را با ایجاد رعب و وحشت بین نیرو‌ها اجرا کنند.
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در دوران دفاع مقدس با اشاره به جاده سازی برای روستا‌ها در این مناطق، گفت: در پایان جنگ پنج هزار و هشتصد کیلومتر برای روستا‌های شمال غرب جاده ساختیم که هنوز هست.
او با تاکید بر اینکه با این ساخت و ساز مردم منطقه همراه شدند و فتح القلوب انجام شد، افزود: ۱۳ گردان به شهر‌ها مامور شدند برای ساخت و ساز جاده و پل تا مردم جذب و همکاری کنند.
او با بیان اینکه شهر اشنویه را دادیم به شاهرود و ماموریت فریب بود، گفت: بچه‌ها کار عمرانی کردند و بعد به میل مرزی مامور شدند که سه سد که برف آب منطقه آب می‌شد را پر می‌کرد و با حضور شاهرودی‌ها عقب نشینی کردند، چون شایعه شده بود آدم خور آوردند، چون دنبه دود می‌کردند.
حسن بیکی با بیان اینکه دوستان جاده‌ای احداث کردند به خاک عراق و عملیات در زندان کرکوک برای اسرا، تصریح کرد: خدمات جهادسازندگی بسیار اثرگذار بود در منطقه کردستان و امروز یکی از پایگاه‌های محکم ایران کردستان است با این همه خدمت به آن‌ها و کشاورزی و باغداری آن‌ها فراوان است.
او تاکید کرد: این‌ها همه هنر امام راحل و یاران امام بود که این اتفاقات افتاد و بعد از امام خمینی (ره) مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را اداره کردند و متاسفانه جهاد سازندگی را منحل کردند که توجه نیز نکردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها