مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع)

دغدغه‌ی اصلی امام باقر (ع) صیانت از مرجعیت فکری شیعیان بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام گفت: دغدغه‌ی اصلی امام باقر علیه‌السلام صیانت از مرجعیت فکری شیعیان بود.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۴۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲

دغدغه‌ی اصلی امام باقر (ع) صیانت از مرجعیت فکری شیعیان بود

 به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالرضا هاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (علیه السلام) استان بوشهر، در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام باقر (علیه السلام)، اظهار داشت: در عصر امام باقر (علیه السلام) انحرافات سیاسی در قالب مکاتب فکری تجلی پیدا می‌کرد و جریانات متنوع فکری به وجود آمده بودند که با راه ائمّه اختلاف داشتند مرجعیت فکری همچون رهبری سیاسی معطل مانده و عدّه‌ای افکار شخصی و تمایلات سیاسی خود را در متن جامعه اسلامی مطرح می‌کردند.
حجت الاسلام هاشمی افزود: خلفای ستمگر اجازه نمی‌دادند اهل بیت به عنوان مرجعیت فکری به میدان آیند، زیرا می‌دانستند این برنامه به رهبری سیاسی آنان منتهی می‌گردد و در صورت عملی شدن چنین واقعیتی، بُرنده‌ترین سلاح را به ائمّه می‌دادند و زمینه‌های سقوط خود را فراهم می‌کردند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر، با تبیین رویکرد روشنگری ائمه، ابراز داشت: امام باقر (ع) در مواجه‌ی با انحرافات سیاسی و اجتماعی، می‌فرمود: «ای مردم! به کدام سو می‌روید و شما را به کجا می‌برند؟ خدا نسل اول شما را به وسیله خاندان ما هدایت کرد و آیندگان شما هم به وسیله ما راه می‌یابند؛ اگر شما پادشاهی زودگذر دنیا را دارید، ما در آینده فرمانروایی خواهیم داشت؛ خداوند فرموده: «والعاقبة للمتقین».
این مقام مسئول با اشاره به تلاش امام باقر (ع) برای صیانت از مرجعیت فکری، عقیدتی و فقهی شیعیان، اذعان داشت: این امام از طرق مختلف، حفاظت از مرجعیت عقیدتی و فقهی را تعقیب می‌کردند، آن حضرت گذشته از برپایی حلقه‌های متعدد درس عمومی و خصوصی، به مناظره با دانشمندان برجسته شهر‌های اسلامی و پیشوایان فکری فِرَق مهم آن روزگار و عالمان سایر ادیان و برخی مدعیان راهبری معنوی مردم، عنایت خاصی داشت.
هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم ما باید از سیره عملی امام باقر (ع) و دغدغه جدی که آن حضرت در مورد مرجعیت فکری و فقهی امت اسلام داشتند، الهام بگیرند، تصریح کرد: همانطور که امام با اتخاذ رویکرد جهاد علمی و فکری در برابر جریانات انحرافی و فکری ایستادند و مبارزه کردند، آحاد مردم انقلابی ما با الهام از این بزرگواران، می‌بایست نسبت به مرجعیت فکری و عقیدتی خود و فرزندان خود دغدغه جدی داشته باشند چرا که دشمنان با جنگ شناختی و ادراکی به دنبال تغییر ذائقه فکری مردم ما هستند.
وی در پایان با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی برای القاء شبهات و انحرافات عقیدتی به نوعی دست برتر را دارد، یادآور شد: اگر در میدان جنگ روایت‌ها منفعلانه عمل شود تا آنجا که ابتکار عمل را دشمنان انقلاب واسلام، به دست گیرند نتیحه این می‌شود که ما می‌بینیم برخی از جوانان ما دلباخته پیج اینستای فرد یا افرادی تحت عنوان سلبریتی و غیره... می‌شوند و ذائقه، مشی فکری و استاندارد‌های رفتار اجتماعی برخی فرزندان ما از این رهگذر شکل می‌گیرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار