مسئول اداره سرباز کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : مشمولانی که ٨ سال از زمان غیبت آنها می‌گذرد، می‌توانند خدمت خود را به صورت ناپیوسته حداقل ۲ و حداکثر هشت سال بگذرانند.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۵۴
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، سرهنگ پاسدار قاسم محسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشمولان غایب بالای ٨سال بین ۲۶ تا ۳۰ سال سن دارند و بیشتر دارای خانواده و شغل یا مهارت هستند و به دلیل آنکه جدایی آنها از کار و فرزندان دشوار است، دوره ناپیوسته سربازی پیشنهاد شد.
وی افزود: در بدو ورود این افراد قراردادی بین دو طرف یعنی نیروهای مسلح و مشمولان منعقد می‌شود و فرد بر اساس تعهدات خود باید هفته ای ۶۴ساعت در ماه از مهارت خود برای نیروهای مسلح استفاده کنند و در ضمن با تایید سازمان وظیفه بکارگیری خواهند شد که به صورت ١٠٠ در صد از طریق بسیج صورت می‌گیرد و حقوق ندارند و بیمه این افراد بسیجی است و لازم است حتما عضو بسیج شوند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح از اول امسال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیاتی شده و افراد می‌توانند با مراجعه به رده خدمتی در سپاه و انعقاد قرارداد کار خود را شروع کنند.
سرهنگ محسنی افزود: این ایده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تغییر گذراندن نحوه دوره سربازی برای نخستین بار اجرا شد که تبدیل آن از حالت ٢سال به دوره ناپیوسته باشد.
وی بیان داشت: این افراد بنا بر مهارت و تخصص خود شناسایی می‌شوند و با مدیریت بسیج، همچنین احتساب خدمت بسیج (کسری خدمت بسیجی) از آنها استفاده خواهد شد.
خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات