زنجان _ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از اجرای مرحله دوم طرح جهاد آبرسانی به ١۵٧ روستا در سطح استان زنجان خبر داد و گفت:تا کنون پیشرفت فیزیکی در حوزه جهاد آبرسانی به مناطق محروم استان ٩۵ درصد بوده است.
کد خبر: ۹۵۲۳۸۱۶
|
۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

اجرای طرح جهاد آبرسانی به ١۵٧ روستا در سطح استان زنجان / پیشرفت فیزیکی ٩۵ درصدی جهاد آبرسانی در سطح استان تا کنون

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ علیرضا جزء قاسمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:با توجه به نوع بارش ها که از برف به باران تبدیل شده است، وضعیت بارندگی امسال نسبت به سال گذشته بهتر بوده ولی همچنان نسبت به میانگین بلندمدت و با توجه به آمار مرکز مدیریت خشکسالی کشور، در استان زنجان هفت‌ونیم درصد کاهش بارندگی داریم.

این مسئول با بیان اینکه در فصل تابستان شاهد مصارف مازاد آب شرب برای دام‌ها و همچنین آبیاری باغ و باغچه‌ها به وسیله آب شرب در روستاها هستیم که مجموع این موضوعات سبب شده است در تابستان بیشتر در روستاها شاهد تنش‌های آبی باشیم،افزود: در اکثر روستاها اگر بحث الگوی مصرف رعایت شود، دچار مشکل نخواهیم شد.

این مسئول با اشاره به اینکه مازاد الگوی مصرف موجب بوجود آمدن مشکلات عدیده در حوزه آب می شود، افزود:فرهنگسازی‌ در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه از جبهه‌های مختلف همچون بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی و خیران کار آبرسانی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: منظومه جهادی برای آبرسانی روستایی ایجاد شده که گستره آن کل کشور را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار روستا برای اجرای طرح جهاد آبرسانی در کل کشور هدف گذاری شده است، گفت:تا کنون به 3 هزار روستا آبرسانی شده است و هدف از اجرای این طرح برخورداری مردم روستایی و مناطق محروم از آب سالم و پایدار است.

جز قاسمی با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی در حوزه روستایی اتفاق مهمی در بخش آب رقم زده است که بی نظیر می باشد، عنوان کرد:استان زنجان در اجرای طرح جهاد آبرسانی جز استان های پیش رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در مرحله اول به 57 روستا آبرسانی شده است، تصریح کرد:امروز این طرح ها 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برخی پروژه ها به اتمام رسیده است و در حال بهره برداری هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از اجرای طرح جهاد آبرسانی به 157 روستا در سطح استان زنجان خبر داد و گفت:برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است و این طرح با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان نیز با اشاره به دستاوردها و اقدامات مهم و شاخص این شرکت طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، گفت: تعیین حد بستر، حریم رودخانه ها و مرحله اول ساماندهی به طول ۲۰۰ کیلومتر از برنامه های پیش بینی شده برنامه ششم توسعه برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بود که این میزان با ۲۷۳ درصد تحقق برنامه، به ۵۴۶ کیلومتر رسیده است.

وی یادآور شد: طی این مدت ۵۸۶ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود و ۴۴۵ دستگاه کنتور نیز به ابزارهای اندازه گیری هوشمند مجهز شده که این میزان با پیش بینی نصب یک هزار و ۱۰۰ دستگاه کنتور، ۴.۴۵ درصد تحقق داشته است.

باقری با اشاره به پیشرفت فیزیکی سدهای در دست احداث این استان، گفت: هم اکنون سد بلوبین با حجم مخزن ۲۹.۷ میلیون مترمکعب آب، ۷۴ درصد، سد مراش با ۴۰.۸۸ میلیون مترمکعب ۶۵.۵ درصد و سد مشمپا با حجم مخزن ۳۵۰ میلیون مترمکعب ۳۹.۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار