خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

پاسداران باید علی گونه و علی وار زندگی کنند

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه ما پاسداران باید علی گونه و علی وار زندگی کنیم، گفت: امام خمینی(ره) به ما فهماند علی وار زیستن افسانه نیست.
کد خبر: ۹۵۲۴۰۸۵
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع کارکنان سپاه ناحیه همدان، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: در قرآن کریم نزدیک به ۶۰ بار واژه تقوا آمده است اما دو آیه از این ۶۰ بار به فرموده رهبر معظم انقلاب تکان دهنده است و آیات ۱۰۲ سوره آل عمران و ۱۶ سوره تغابن نشان دهنده این امر است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران همانطور که در مقابل دشمن بیرون، در اوج آمادگی قرار دارد باید در مقابل دشمن درون نیز در نهایت آمادگی باشد،افزود: پاسداران باید نسبت به دیگر مردم در جامعه اسلامی به  واژه حق تُقاتِهِ عامل‌تر باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در آیه تکان دهنده اول به ابعاد تقوا اشاره شده و در آیه دوم به کیفیت تقوا؛ دو آیه ناسخ و منسوخ همدیگر نیستند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند منظور از اوج تقوا سه مرتبه است؛ تقوای خالص الخاص، یعنی سالک از حلال دوری می‌کند که به شبهه مبتلا نشود، تقوای خاص، یعنی ترک از شبهات برای دوری از حرام، تقوای عام، یعنی اجتناب از حرام تا گرفتار عقاب و آتش جهنم نشویم که این مرحله پایین‌ترین مرحله تقوا است.

نجاری با بیان اینکه ما پاسداران باید علی گونه و علی وار زندگی کنیم، گفت: امام خمینی(ره) به ما فهماند علی وار زیستن افسانه نیست، اما حضرت علی(ع) مراتب تقوا را چنین بیان می‌کند «عده‌ای خدا را عبادت می‌کنند به پاداش برسند که آنها تجارت پیشه‌اند؛ عده‌ای خدا را عبادت می‌کنند که از ترس خداست که آنها عبادت بردگان را دارند؛ اما عده‌ای خدا را عبادت می‌کنند از روی سپاسگزاری که آنها عبادت احرار و آزادگان است» که بالاترین نوع عبادت و تقوا است.

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) در تقریرات فلسفه می‌فرماید «شاید مراد از شجره منهیه توجه به کثرات و غیر خدا و ماسوا الله  باشد و شیطان حضرت آدم (ع) را به چیزهایی غیر از خدا جلب و مشغول نمود، هرچه انسان را به غیر خدا هدایت کند همان شیطان است؛ سپس آخرین مرحله تقوا و به خدا رسیدن و متوجه او بودن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان در پایان ضمن تقدیر از زحمات پاسداران در ناحیه همدان، عنوان کرد: خروجی این مناسبت‌ها و ایام الهی باید نزدیکی به ائمه اطهار(ع) باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات