زنجان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده‌ و نیازمند مقاوم‌سازی است گفت: در استان زنجان مدارسی که احتمال ریزش داشته باشند نداریم.
کد خبر: ۹۵۲۴۱۹۶
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

 

۳۰ درصد مدارس استان فرسوده‌ و نیازمند مقاوم‌سازی دارند/عدم وجود استخر دانش آموزی در استان

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ حمیدرضا اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: درسال گذشته یکصد کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده شده‌است و طبق برنامه‌ریزی‌های درصد هستیم تا هفته ابتدای مهرماه سال‌جاری یکصد کلاس درس دیگر نیز تحویل این اداره بدهیم.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه ۱۵۲ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود گفت: ۱۰۰ کلاس درس در نیمه نخست و ۵۰ کلاس درسی در نیمه دوم تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کل استان استخر دانش‌آموزی نداریم تصریح کرد: سه پروژه با این عنوان در شهر‌های زنجان، ابهر و قیدار در دست اجرا است و در صورت تامین اعتبار در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی، با اشاره به ۱۳۵پروژه نوسازی مدارس در استان، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر ۷۱ پروژه، خیرساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اجرای طرح هجرت در سراسر کشور عنوان کرد: با اجرای این طرح مدارس و آموزشگاه‌ها شاداب‌سازی خواهد شد.

اسلامی به طرح شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: هدف‌گذاری که این طرح دارد مبنی بر این است که محیط‌های آموزشگاه‌ها را شاداب سازی کرده و اگر نیاز به تعمیر، رنگ‌آمیزی و بازسازی داشته باشد انجام داده تا در سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود.

وی به طرح قیر رایگان که از سال ۹۶ آعاز شده است اشاره کرد و افزود: در این راستا در سال گدشته ۱۰۵ هزار متر مربع از محل تخصیص قیر رایگان محوطه و بام مدارس شهر‌های زنجان خدابنده و ابهر آسفالت‌ریزی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان ادامه‌داد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۰۵ هزار متر مربع از محل تهاتر قیر رایگان محوطه مدارس را آسفالت‌ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های اقماری که در حال ایجاد و یا در حال بهره‌برداری هستند طبق ماده ۱۸ قانون آموزش و پرورش، سازندگان این شهرک‌ها موظف به تامین فضا‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی، انتظامی فرهنگی و.. هستند، تصریح کرد: تعدادی شهرک اقماری در شهر‌های زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار ایجاد شده است، اما متاسفانه فضا‌های آموزشی در این شهرک‌ها ساخته نشده هر چند لکه‌های آموزشی دیده شده است.

اسلامی در خصوص مدارس کانکسی هم اظهار داشت: مدارسی که به صورت کانکسی هستند و تعداد دانش‌آموزان ۱۰ و بیش از ۱۰ نفر هستند در طرح شهید پناهی گنجانده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در مجموع ۱۱ پروژه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفره دارد که ۱۸ کلاس درسی را شامل می‌شود، عنوان کرد: هدف گذاری این اداره کل این است که بتواند این تعداد پروژه را در اوایل مهرماه سال‌جاری تحویل بدهد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده و نیازمند مقاوم‌سازی است، تصریح کرد: در استان زنجان مدارسی که احتمال ریزش داشته باشد وجود ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار