خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام غفاری:

پیش مقدمه عاشورا معرفی غدیر است

همدان- امام جمعه فامنین با بیان اینکه پیش مقدمه عاشورا معرفی غدیر است، گفت: محتوای اربعین با غدیر تبیین می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۴۴۶۴
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام باب الله غفاری در جلسه ستاد غدیر شهرستان فامنین اظهار کرد: ایام، ایام مبارکی است، در بحث غدیر خیلی کوتاهی‌ها صورت گرفته است و اگر غدیر خوب تبلیغ می‌شد واقعه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

وی تصریح کرد: بر اساس روایات حیات بشر برای رسیدن به هدف خلقت چهار نقطه عطف دارد اول بعثت و طلیعه اسلام، دوم بحث غدیر، سوم بحث عاشورا و چهارمین نقطه عطف انتظار است.

امام جمعه فامنین با بیان اینکه پیش مقدمه عاشورا معرفی غدیر است، بیان کرد: محتوای اربعین با غدیر تبیین می‌شود.

وی تأکید کرد: در این ایام باید نقطه اتصال غدیر و ظهور برجسته شود و به ‌نوجوانان و جوانان در غرفه‌های جشن نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

* کار مردمی باعث پیشرفت در کارها می‌شود

فرماندار فامنین نیز در این جلسه خواستار توجه به فرهنگ غدیر شد و بر فعالیت برای احیای فرهنگ غدیر تأکید و اظهار کرد: برنامه‌های ماندگاری در نیمه شعبان توسط هیئات مذهبی و تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد و امیدواریم در روز عید غدیر نیز این حماسه تکرار شود.

سید روح الله حسینی تصریح کرد: با برنامه‌های بصیرت‌افزایی می‌توان شبهات را برطرف کرد و مستندسازی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری کار را ماندگار می‌کند.

وی افزود: از همه ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های مردمی برای  برگزاری اين مراسم استفاده شود زیرا کار مردمی باعث پیشرفت در کارها می‌شود.

حجت الاسلام ایمانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین نیز به بیان برنامه‌های در نظر گرفته شده برای برگزاری در بزرگداشت غدیر  پرداخت و گفت: این برنامه به همت هیئات مذهبی سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ جشن یک کیلومتری غدیر در روز جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۵ الی ۲۲ از چهارراه پارک تا چهارراه شهدای شهر فامنین به همت اداره تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار