معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام؛

آزاد راه پل زال - چیلات در ایلام به نجف اشرف متصل می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: آزادراه مسیر پل زال - چیلات در این استان تا نجف اشرف در خاک عراق امتداد خواهد داشت.
کد خبر: ۹۵۲۴۷۸۰
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید هژبری ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی مدیران حوزه عمرانی استان با مشاور مطالعه آزادراه پل زال - مورموری- دهلران- چیلات - نجف اشرف گفت: این آزادراه از پل زال در استان لرستان آغاز و پس از عبور از آبدانان - مورموری و دهلران به مرز چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر می‌رسد که به شکل آزادراه اجرا و پس از ورود به کشور عراق به بزرگراه بصره - نجف متصل خواهد شد.

 

 وی افزود: هدف از اجرای این پروژه اتصال شبکه آزادراه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف است و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط باید استعلام های مشاور این پروژه مهم و اثرگذار را در موعد مقرر پاسخ دهند تا در آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام، کاهش مصرف سوخت، تصادفات و تلفات رانندگی را از مزایای ایجاد راه های استاندارد عنوان کرد و یادآور شد: تلاش های مطلوبی برای دسترسی استان به مرکز کشور انجام گرفته که یک نمونه از آن قرار گرفتن استان در مسیر آزادراه پل زال – چیلات است.

 

هژبری در مورد زیرساخت های مواصلاتی اربعین هم توضیح داد: تا پیش از اربعین امسال تونل‌های شماره ۱ و ۲ محور ایلام - مهران، زیرگذر ارغوان، پل شهید صلواتی، چهارخطه محدوده کنجانچم به صورت کامل زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت و بزرگراه ایلام -مهران تکمیل خواهد شد.

 

وی حوزه راه را اولویت اصلی برنامه‌های حوزه عمرانی استان عنوان کرد و ادامه داد: در حوزه ارتباطی که نقش حائز اهمیتی در توسعه همه جانبه دارد، باید از خطوط زمینی یا هوایی استفاده شود که در حوزه خطوط هوایی پیگیری‌های خوبی انجام گرفت و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود شرایط استان در این زمینه باشیم.

 

هژبری ادامه داد: در حوزه راه‌های زمینی با توجه به توپوگرافی خاص استان و موارد دیگر از سایر استان‌ها عقب هستیم و به همین خاطر ۴۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص یافت.

 

استان ایلام اصلی ترین محل تردد زائران اربعین به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق است. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار