امام جمعه تربت‌جام از بازخوانی واقعه غدیر خم با هنرنمایی 40 هنرمند ایرانی و افغانستانی در قالب نمایش بزرگ آیینیِ «خبری از آسمان» در معرفی شخصیت حضرت علی(ع) همزمان با شب عید غدیر خم در مصلی بزرگ الغدیر این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۵۰۹۴
|
۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تربت جام، حجت‌الاسلام حسین اسلامی با اعلام این خبر اظهارکرد: پرداختن به شخصیت حضرت علی(ع) از چندجهت اهمیت دارد، امیرمومنان علی(ع) به عنوان آینه تمام نمای همه فضائل زیبایی ها، ارزش های انسانی و الهی است، اگر بخواهیم به زیباترین شکل ممکن مردم را به سمت فضائل و ارزش های انسانی دعوت کنیم بهترین راهکار این است که فضائل و عظمت شخصیت مولای موتقیان را برای آنان معرفی کنیم. 

امام جمعه تربت جام، ادامه داد: امام علی (ع) صاحب مقام امامت و ولایت است که مهم ترین عنصر و مساله در دین اسلام امامت و ولایت است و قطب نمایی است که جهت حرکت انسان را به سوی خدا و بندگی الهی مشخص می کند.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) محور وحدت مسلمانان و مورد احترام همه مذاهب اسلامی می باشد و آن حضرت بیشترین زحمت را برای حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی کشید.

وی خاطرنشان کرد: تاثیرگذارترین و مهمترین ابزارها و راهکارها برای معرفی شخصیت حضرت علی (ع) استفاده از ابزار هنر و رسانه است که رسانه ها و هنرمندان نقش بسیار مهمی در تاثیرگذاری بر جامعه دارند.

رئیس قرارگاه فرهنگی تربت جام گفت: یکی از ویژگی های شاخص نمایش فرهنگی ومعنوی"خبری از آسمان" با هنرنمایی 40 هنرمند تربت جامی و افغانستانی در چهار پرده، ولادت حضرت علی(ع) در خانه کعبه، فتح خیبر، جریان غدیرخم و انتصاب امیر مومنان(ع) به مقام امامت و ولایت، حماسه جاودانه شهدای مدافع حرم بود که در مصلی الغدیر اجرا شد.

وی از عموم مردم مسلمان و پیروان مکتب ولایت و امامت که به پاس احترام به حادثه عظیم غدیر خم و تکریم از تلاشهای خالصانه هنرمندان و دست اندرکاران نمایش آیینی "خبری از آسمان" درمصلی الغدیر حضور حماسی و مشتاقانه داشتند قدردانی کرد.

حجت الاسلام اسلامی، افزود: این رویداد بزرگ فرهنگی هنری و آیینی به همت قرارگاه فرهنگی و همکاری هنرمندان، فعالان فرهنگی، نهادهای مردمی، خیرین، دستگاههای اجرایی، به ویژه فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج، اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها