مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رودان :

روز مباهله روز اثبات حقانیت پیامبر اکرم(ص)و اهل بیت پاکش بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رودان گفت : روز مباهله روز اثبات حقانیت پیامبر اکرم(ص)و اهل بیت پاک آن حضرت در برابر مسیحیان نجران بود .
کد خبر: ۹۵۲۶۲۸۱
|
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴

حجت الاسلام عمرانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رودان به مناسبت فرارسیدن روز مباهله در گفتگو باخبر نگار خبرگزاری بسیج هرمزگان گفت: روز مباهله روز اثبات حقانیت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت پاک آن حضرت در برابر مسیحیان نجران بود که برای لعن و نفرین آمده بودند.
وی افزود: آیه ۶۱ سوره آل‌عمران از رویداد مباهله سخن گفته و به آیه مباهله شهرت دارد. شیعیان معتقدند در آیه مباهله، امیرالمومنین علی (ع) به منزلۀ نَفْس و جان پیامبر(ص) شمرده شده و از این‌رو این آیه را از فضایل امام علی(ع)می‌دانند. این واقعه در منابع شیعه و اهل‌سنت نقل شده است.

وی تاکید کرد: براساس منابع، پیامبر(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند؛ اما در روز موعود، مسیحیان نجران پس از مشاهده اینکه پیامبر(ص) اهل خانواده‌اش را با خود آورده، از مباهله خودداری کردند. مباهله درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هرکدام ادعای حقانیت دارند.
عمرانی تصریح کرد: آیه ای که خداوند درمورد مباهله نازل کرده است فضایل اهل بیت علیهم السلام مخصوصا حضرت امیر المومنین علی علیه السلام را در خود جای داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار