خبرهای داغ:
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) با اشاره به ضرورت سوادرسانه گفت: دشمن در جنگ شناختی موریانه‌وار در حال تخریب ارزش‌ها است.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۰۲
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار مسعود قنبری جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه در جلسه سالروز قشر بسیج مداحان و هیئات مذهبی استان کرمانشاه اظهار داشت: افرادی که در زمینه نشر ارزش‌های اسلامی فعالیت می‌کنند قابل تمجید و تقدیر هستند.

 گفت: فرهنگ هر قوم و ملتی ریشه در تاریخ و جغرافیای آن ملت دارد. فرهنگ‌ها را انسان‌ها می‌سازند و ادامه پیدا می‌کند و دست به دست می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مباحث اعتقادی ما ماه محرم است که همه ساله در اقصی نقاط کشور عزیزمان با برنامه‌های خاصی به خاطر شهادت امام حسین(ع) در سطح کشور به صورت ویژه برگزار می‌شود.

سردار قنبری با اشاره به اینکه عشق و ارادت به امام حسین(ع) مختص به زبان و قوم خاصی نیست، افزود: آمار جرم و تخلفات در ماه محرم به احترام امام حسین (ع) کاهش پیدا می‌کند لذا این ماه فرصت مغتنمی برای جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه ماه محرم و صفر بعد فرهنگی دارد، خاطرنشان کرد: امروز دشمن جنگ ترکیبی ایجاد کرده و در حال انجام عملیات روانی است. مهم‌ترین موضوعی که در جنگ ترکیبی مد نظر است جنگ شناختی است لذا باید جریانات مختلف کشور را رصد کنیم.

وی ادامه داد: همه مداحان به عنوان مبلغان مذهبی در جامعه ما باید در جایگاه خودمان رسالت روایتگری انقلاب و جریان‌سازی را در برنامه مد نظر داشته باشیم.

سردار قنبری با اشاره به اینکه امروزه بستر خیلی از موضوعات، فضای مجازی است که این بستر دشمن استفاده می‌کند، اظهار کرد: امروز همه باید تلاش کنند تا در جبهه فرهنگی که علیه نظام ما باز شده است توطئه‌های دشمن را خنثی و همانند یک افسر جنگ نرم مدنظر رهبر معظم انقلاب عمل کنیم.

وی با اشاره به ضرورت سواد رسانه گفت: مداحان باید با سواد رسانه آشنا شوند، از اعتقادات دفاع کنند چرا که دشمن در جنگ شناختی موریانه‌وار از درون در حال تخریب ارزش‌هاست و در این فضا خیمه زده است.بدون شک هر واقعه و نهضتی برای ماندگاری خود نیازمند یک رسانه است و نقش حضرت زینب(س) در واقعا کربلا عمدتا نقش رسانه‌ای بود و ایشان باعث جلوگیری از تحریف روایت عاشورا شدند.

وی با بیان اینکه باید انقلاب را به دنیا صادر کنیم و پایگاه الهام‌بخش اسلام باشیم، ابراز کرد: نباید فراموش کرد که آنچه انقلاب را به پیروزی رساند تبیین بود. امام راحل اصرار داشتند که انقلاب ثمره درست فهم عاشورا است مهمترین آموزه عاشورا این بود که مردم مراقب باشید شما را فریب ندهند که زندگی بدون عزت داشته باشید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار