خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

نگرانی آمریکا از جهانی شدن قیام امام حسین (ع) است

همدان-امام جمعه شهر بهار گفت: انقلاب ما سیاسی است چراکه به غدیر متصل است و نگرانی آمریکا از این است که مبادا قیام امام حسین (ع) جهانی شود و مبادا هیمنه پوشالی آمریکا با ندای یا حسین(ع) و ولایتمداری بشکند.
کد خبر: ۹۵۲۶۸۴۱
|
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
نگرانی آمریکا از جهانی شدن قیام امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: دعوت به تقوا، دعوت به خویشتن است و توجه به اینکه انسان را عوامل غفلت زا از یاد و نام خدا دور نکند و توجه به اینکه اگر انسان در مسائل دینی دچار تردید شود انسان از ورطه انسانیت دور می‌شود.

وی افزود: عامل غفلت‌زدایی که غفلت را از انسان دور می‌کند، تفکر و تدبر است و زمانی کار انسان ارزش پیدا می‌کند که انسان اعمال خود را همراه تفکر و تدبر انجام دهد.

امام جمعه بهار با تقدیر از مردم  ولایی  و بصیر شهرستان بهار که در راه ارزش‌های انقلاب قدم برمی‌دارند، گفت: برنامه‌هایی که در دهه امامت و ولایت به خصوص عید غدیر برگزار شد بی نظیر بود، تعداد برنامه‌هایی که در ایام غدیر برگزار شد در شهرستان بی سابقه بود و مردم متدین در جشن‌ها دخیل بودند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه آنچه که در راه داریم محرم است، گفت: اگر در تاریخ، هر سال عید غدیر پرشور برگزار می‌شد و معرفت به جوانان می‌دادیم واقعه کربلا رقم نمی‌خورد؛ اما محرم و قیام امام حسین (ع) ماندگار شد و هیچ انقلاب و نهضتی به پای عاشورا نرسید و نمی‌رسد، پیام کربلا حق محوری و مبارزه با ظلم است.

مصباح تصریح کرد: انقلاب ما سیاسی است چراکه این انقلاب به غدیر متصل است و نگرانی آمریکا از این است که مبادا قیام امام حسین (ع) جهانی شود و مبادا هیمنه پوشالی آمریکا با ندای یا حسین(ع) و ولایتمداری بشکند؛ پیامد کربلا و عاشورا، سازندگی عاشورا است و باید ما هم این پیامد را داشته باشیم.

وی افزود: هم اکنون انقلاب شکوهمند اسلامی با لبیکی که به ندای اباعبدالله(ع) داد و حرکت‌هایی که صورت گرفته در این چهل و سه سال این حرکت‌ها به اذعان دشمنان بی نظیر است.

خطیب جمعه شهرستان بهار با اشاره به اقدامات رئیس جمهور و دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم و سفرهایی که به کشورهای مختلف داشتند، گفت: در حال حاضر بازار تولید مصرف داخلی اشباع شده و باید تجارت صورت گیرد؛ اگر ایران به کشورهای آفریقایی سفر می‌کند یعنی دیپلماسی ما فعال است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به امور زیربنایی در شهرستان گفت: آنچه از مسؤلین مطالبه می‌شود باید پاسخ دهند و صرفا کاری انجام می‌شود نباید به صورت خطابه‌ای باشد بلکه باید همراه با مصوبات باشد و خروجی جلسات برای مردم شریف مشخص شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات