خبرهای داغ:
همدان-مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند دانش‌آموزان را سرمایه‌های بسیار ارزشمند کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی و هدفگذاری در قالب سند تحول بنیادین، به دنبال پرورش مطلوب این سرمایه‌های بزرگ است.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۷۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایشِ سوگواره «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از ۴۰۰ دانش آموز پسر و  جمعی از مسئولین حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان و مسئولین شهرستانی همراه با با نوحه خوانی و مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در مصلی شهرستان نهاوند برگزار شد و حاضران به عزاداری و سینه‌زنی در سوگ شهدای مظلوم کربلا، به ویژه حضرت قاسم(ع) پرداختند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند در این مراسم دانش‌آموزان را سرمایه‌های بسیار ارزشمند کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی و هدفگذاری در قالب سند تحول بنیادین، به دنبال پرورش مطلوب این سرمایه‌های بزرگ است.

محمدحسین دارایی افزود: از اهداف کلانی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر شده، این است که ما انسانی را تربیت کنیم مؤمن و معتقد، با فرهنگ، صلح جو، ظلم ستیز و... که اگر ما می‌خواهیم به این اهداف برسیم، یک راه آن برگزاری مراسم‌هایی مانند «احلی من العسل» و تبیین قیام عاشورا برای دانش آموزان است.

وی به شهدای معلم و دانش آموز ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و حدود ۵ هزار معلم شهید، نشان از این دارد که این شهیدان عزیز راه امام حسین(ع) را انتخاب کرده بودند و در راه دفاع از وطن و دین خود، جان شیرین را فدا کردند.

رئیس حوزه علمیه برادران نهاوند نیز با اشاره به درس‌های بسیاری که می‌توان از قیام امام حسین(ع) گرفت، گفت: قیام امام حسین(ع) درس‌های بسیاری برای ما دارد که یکی از مهمترین این درس‌ها، نماز است.

حجت الاسلام مولوی افزود: امام حسین(ع) در روز عاشورا و در اوج جنگ نماز را به جماعت اقامه کردند تا اهمیت نماز را به ما نشان دهند.

وی به توضیح مفهوم «احلی من العسل» پرداخت و افزود: در مکتب اهل بیت (ع)، هر چه ما داریم از خدا است و تمام دلبستگی‌ها و تعلق‌هایی که ما داریم در نهایت به یک جا ختم می‌شود و آن خداست؛ پس اگر خدا را دوست داشته باشیم تلاش می‌کنیم که رضایت او را به دست آوریم.

رئیس حوزه علمیه برادران نهاوند تصریح کرد: حضرت قاسم(ع) در پی کسب رضایت خدا بود؛ پس زمانی که امام حسین (ع) از او پرسید مرگ در نظر تو چگونه است، گفت: «شیرین‌تر از عسل» یعنی اگر مرگ ما برای رضای خدا باشد، آن مرگ برای ما از عسل شیرین‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات