خبرهای داغ:

باحضور مدیرکل بانوان وزارت کشور رویداد ملی زیست عفیفانه در کرمان گشایش یافت

کد خبر: ۹۵۲۷۲۰۴
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-خبرگزاری بسیج رویداد ملی زیست عفیفانه با حضور مدیران کل بانوان و امور خانواده استانداری‌ها و نیز مدیرکل دفتر بانوان وزارت کشور ر استانداری کرمان افتتاح شد.

 این رویداد با هدف فرهنگ سازی و ترویج ارزش ها و باورهای حوزه عفاف و حجاب در سه بخش ویژه مدیران کل بانوان استانداری های کشور و نیز بخش های مردمی طراحی شده و تا ۲۶ تیرماه دارد.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور در مراسم افتتاحیه این رویداد ملی طی سخنانی با اشاره به اینکه مساله عفاف و حجاب باید به دست مجموعه های مردمی حل شود، گفت: البته در این زمینه وظایف حاکمیتی هم وجود دارد که موضوعات مرتبط با عفاف و حجاب را به صورت خلاق و عمیق دنبال و در این راستا از گروه‌های متعدد مردمی نیز حمایت می‌کند.

زینب اختری افزود: در سند تحول (۱۴۰۰) کارگروه‌های با عنوان زیست عفیفانه داشتیم که در سال ۱۴۰۲ با عنوان خانواده پایدار و زیست عفیفانه این کارگروه ها ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه مساله عفاف و حجاب مربوط به امروز و دیروز نیست، گفت: در مورد این مساله، دولت سیزدهم پای کار ایستاده، رویکرد ویژه دارد و این در حالی است که در دولت های قبلی کارهایی انجام شده اما به صورت شفاف و علنی نبوده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور اشاره کرد: از ابتدای دولت سیزدهم یکی از مواردی که پیگیری و دغدغه شخص رییس جمهور بود مساله عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اینکه عفاف و حجاب مساله آسانی نیست و به کلاف سردر گمی تبدیل شده گفت: در این ززمینه باید به صورت هدفمند و مناسب متناسب با بررسی شرایط و دسته بندی مخاطب فعالیت کرد و برای هربخش راهبردی مشخص داشت.

اختری با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب یکی از مسائل اصلی ما بحت اقتصاد و بازار پوشاک عفیفانه است، گفت: ساماندهی کنشگران مردمی و دغدغه مند در این حوزه نیاز به آموزش های عمومی و تخصصی دارد.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب مخاطبان را باید در بسته کامل و در طیف متنوعی دید، گفت: در کارگروه زیست عفیفانه تمرکز بر روی مساله خانواده است.
وی تاکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب تمرکز روی بحث توانمندسازی و آموزش در حوزه مردمی است.

در این جلسه برخی مدیران کل امور بانوان استانداری های کشور گزارش عملکرد کارگروه عفیفانه و تاریخچه فعالیت های آن را توضیح دادند و به تشریح فعالیت ها در سه کارگروه مختلف پرداختند.

آنطور که مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان پیشتر گفته بود این رویداد ملی در بخش نخست روز ۲۲ تیر تا ۲۳ تیر برگزار می شود و بخش های دیگر آن در دو مرحله زمانی از ۲۴ تا ۲۶ تیرماه ادامه می یابد که در آن بخش ها تمرکز فعالیت ها بیشتر بر گروه های مردمی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار