خبرهای داغ:
امام جمعه هرسین گفت: فرهنگ جهاد تبیین را در هیئت‌ها راه اندازی کنید باید دقت شود که سخنران و مداحی که سخنرانی می‌کند چه مطالبی عنوان می‌کند.
کد خبر: ۹۵۲۷۲۸۵
|
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، نشست توجیهی مداحان و مسئولین هیئت‌های مذهبی با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه و حجت الاسلام والمسلمین ویسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درهرسین برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: اینکه چرا ما این همه اصرار داریم این مراسمات محرم در ملا عام و بصورت علنی برگزار شود علت این است که ما میخواهیم سبک زندگی را آموزش دهیم، بالاترین مفاهیم از جمله ایثار، رشادت، شجاعت، غیرت، مردانگی، حریم محرم و نامحرم را رعایت کردن، دیگران را بر خود ترجیح دادن در اقامه عزای سید و شهدا وجود دارد.

امام جمعه هرسین افزود: این عزاداری‌ها ظاهری نیست بلکه برفرهنگ و نوع زندگی ما تاثبرگذار است و ما نیاز به این موضوع داریم که سبک زندگی ما و خانواده ما نشأت گرفته از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی شود که در اشعار نسبت به مقام امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) وهم صورت نگیرد، برخی اوقات ما برای گریه گرفتن از شنونده و مخاطبین مقام اهل بیت را پایین می‌آوریم، امام حسین (ع) دست بیعت نداد و هیهات من ذّله سرمی داد که خوار نشود.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: وظیفه ذاکر و سخنران هیئت این است که تبیین انجام دهد برای مخاطب خود، شما در مجلس امام حسین (ع) حضور مستمر دارید ولی شاید مخاطب شما همان یک شب را در مجلس حضور داشته باشد.

امام جمعه هرسین افزود: در اشعار خود باید دقت کرد، اگر امام حسین (ع) طلب آب کرد بخاطر این بود که اتمام حجتی بشود که بعدها گفته نشود که اینها از کجا می‌دانستند این بچه تشنه است، تمام یاران امام حسین (ع) را از کوچک تا بزرگ شهید کردند و آنحضرت می‌دانست که به این بچه هم آب نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: فرهنگ جهاد تبیین را در هیئت‌ها راه اندازی کنید باید دقت شود که سخنران و مداحی که سخنرانی می‌کند چه مطالبی عنوان می‌کند، خوشا به حال آن هیئتی که امام زمان (عج) در ان مجلس شرکت داشته باشد و تراز هیئت را باید اینگونه بالا برد که امید داشته باشیم که امام زمان (عج) در این مجلس حضور داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام ویسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی در این مراسم اظهار داشت: هیئت جای جهاد تبیین است و این محقق نمی‌شود مگر به زحمات شما مسئولین محترم هیئات مذهبی شهرستان.

وی با اشاره به دستور العمل نحوه برگزاری مراسمات مذهبی در هرسین افزود: مراسمات عزاداری از ساعت ۲۱شروع میشود و تا ساعت۲۳ پایان خواهد یافت البته این در مورد هیئت‌هایی است که حسینیه ندارند و در فضای باز هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار