خبرهای داغ:
همزمان با هفته عفاف و حجاب، جلسه آزاد اندیشی پیرامون موضوع حجاب وعفاف و امنیت در جمع نوجوانان و جوانان بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۴۲۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، در راستای بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و تبیین جایگاه و اهمیت آن، نشست تبیینی با حضور جوانان و نوجوانان بسیجی به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه برگزار شد.

این نشست با تلاوت آیات قرآن کریم از سوره نور آغاز و سپس طاهره فیض فرمانده این پایگاه مقاومت در زمینه اهمیت حجاب و عفاف و بزرگداشت به نکاتی اشاره کرد.

در ادامه موضوعات مربوط به هفته حجاب و عفاف توسط طاهره اشهد سرگروه حلقه ی نوجوانان عنوان و هریک از اعضا نظرات خود را پیرامون آن عنوان کردند.

گفتنی است حجاب و خانواده، حجاب و جامعه، حجاب و امنیت و آرامش، حجاب وسازندگی، حجاب و فرشتگان و حجاب و شهدا از جمله موضوعات مطروحه در این جلسه آزاد اندیشی بود.

در پایان نتیجه بر این بود که حجاب و حفظ آن از موضوعات مهمی بوده که در تمام اعصار مورد توجه قرار گرفته و حتی در روز عاشورا امام حسین (ع) از خواهرش حضرت زینب (س) خواستند که معجرش را محکم روی سرش نگه دارد.  

اعضای این نشست معتقد بودند رعایت حجاب سبب حفظ غرور زن و باعث می شود زن جایگاهش را در جامعه شناخته و آن را حفظ کند و با این شناخت به هویت واقعی خودش برسد. زن با حفظ ارزش ها مخصوصاً حجاب سبب تحکیم بنیان خانواده و این مهم پیشرفت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. همچنین در این برنامه بر این موضوع که حفظ حجاب سبب دوری از گناهان و محبوبیت نزد پروردگار خواهد شد.    

لازم به ذکر است این برنامه با پرسش و پاسخ نیز همراه بوده و در پایان مقرر شد هرکدام از بسیجیان حاضر، نقش سفیران حجاب را در خانواده و در اجتماع داشته و افراد بدحجاب را تشویق به حفظ حجاب و امنیت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها