برای اولین بار در کشور؛

شیرخوارگاه حضرت رقیه بهزیستی ری بدون فرزند اعلام شد/ مصوبه شورای شهر تهران درخصوص پل مکانیزه مقابل اداره بهزیستی ری اجرا نشده است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری به اشاره به نقش رسانه ها در پیگیری و کاهش مشکلات، اظهار داشت: برای اولین بار در کشور، مرکز شیرخوارگاه حضرت رقیه بهزیستی ری بدون فرزند اعلام شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۸۵۲
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

داود خادم در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: تعهد به مسئولیت اجتماعی در میان آحاد جامعه موجب کاهش آسیب ها و رشد و توسعه و ارتقاء امنیت اجتماعی و آرامش و آسایش در سطح جامعه می شود که در این راستا با پیگیری های مستمر رسانه ها در جهت حذف و کاهش بروکراسی اداری، 85نوزاد مستقر در   شیرخوارگاه حضرت رقیه با طی مراحل قانونی در کمترین زمان ممکن به فرزندخواندگی سپرده شدند و این مرکز بدون فرزند اعلام شد.

وی با ارائه گزارش عملکرد این اداره در سال گذشته گفت: مبلغ 4 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در اختیار معلولان شهرستان قرار دادیم . همچنین 8 میلیارد تومانبرای خرید تجهیزات  هزینه درمان  و کمک هزینه توان پزشکی ب په معلولان پرداخت کردیم .

خادم اضافه کرد: 627 معلول در شهرری ماهانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان حق پرستاری دریافت می کنند که پارسال مبلغ 11 میلیارد تومان حق پرستاری به این عزیزان پرداخت شد. 2000 بیمار اعصاب و روان و معلولان ذهنی هم در چهار مرکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی اقامت دارند که سال گذشته 80 میلیارد تومان یارانه سازمان بهزیستی به این مراکز پرداخت شد.

این مقام مسئول در اداره بهزیستی شهرستان ری در ادامه از معرفی 390 نفر از معلولان، معتادان بهبود یافته ، فرزندان مراکز شبانه روزی و زنان سرپرست خانوار به بانک ها خبر داد و گفت: 44 میلیادر تومان تسهیلات به این عزیزان پرداخت شده است.

وی  بسته حمایتی سازمان بهزیستی به زنان سرپرست خانوار و معلولان را یکی دیگر ازخدمات بهزیتسی به این مددجویان عنوان کرد و گفت: حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی این افراد را به طور کامل تا زمان بازنشستگی پرداخت می کنیم که پارسال مبلغ یک میلیارد تومان  برای 180 نفر سهم بیمه پرداخت کردیم.

  

خادم با اشاره به نقش رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی و رفع معضلات خاطرنشان کرد: رسانه ها با برجسته سازی و پیگیری یک موضوع می توانند در این خصوص حساسیت ایجاد کنند  و به دنبال آن افکار عمومی بر دستگاه ها و سیاسمتداران فشار می آورند و بسیاری از مشکلات و مسائل از این طریق حل شده است. همچنین از طریق آگاهی بخشی و آموزش می توانند    پیامدهای بسیاری از آسیب ها و چالش ها را کاهش دهند.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: 15 هزار پرونده در حوزه معلولان بینایی، شنوایی، جسمی، سالمندان و اعصاب و روان در بهزیستی شهرستان ری وجود دارد که از این تعداد 9 هزار و 500 نفر مددجو واجد شرایط دریافت مستمری از بهزیستی هستند همچنین 240 مددجوی دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکترا در دانشگاه های دولتی و آزاد تحصیل می کنند.

خادم در بخش دیگری از سخنان خود در زمینه مناسب سازی معابر اذعان کرد متاسفانه بسیاری از معابر حتی برای تردد افراد عادی هم مناسب نیست و معلولان و سالمندان در این مینه بامشکل مواجه هستند. البته برخی سازمان ها و ادارات اقدام به مناسب سازی معابر کرده اند اما این کار بدون هماهنگی و نظارت کارشناسان بهزیستی و به صورت غیر کارشناسی صورت گرفته و معلولان به تنهایی قادر به تردد ر این اماکن نیستند.

وی از مصوبه مکانیزه شدن پل عابرپیاده مقابل ساختمان بهزیستی شهرستان ری در شورای شهر تهران خبر داد و گفت: به رغم تصویب این طرح اما هنوز هیچ اقدام عملی در جهت آغاز عملیات اجرای این پروژه انجام نشده است.

برنامه های توسعه پنج ساله بهزیستی در خدمت افراد تحت پوشش در حوزه توانمند سازی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی  بوده است که ماموریت ها را در حوزه های فضای مجازی، بحث اعتیاد، حاشیه نشینی و ... به خوبی پیش برده است اما حل همه معضلات تنها بر دوش بهزیستی نیست و 16 دستگاه   متولی هم بر حسب وظیفه شان باید پای کار بیایند و یک هم افزایی در این زمینه شکل بگیرد تا بوانیم معضلات را کاهش دهیم و کنترل کنیم.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار