گروه جهادی پزشکی و دندانپزشکی شمس الشموس امام رضا(ع) با استقرار در روستای محروم اسحاق آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشمر، هزار و ۲۰۰ نفر از ساکنان این روستا را مورد معاینه، درمان و ویزیت رایگان قرار دادند.
کد خبر: ۹۵۲۷۹۳۴
|
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، گروه جهادی شمس الشموس امام رضا (ع) متشکل از ۱۵ دندانپزشک، پزشک عمومی، داروساز و دستیار با حضور در روستای محروم اسحاق‌آباد از توابع بخش مرکزی کاشمر در مدت سه روز به هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده از نقاط شهری و روستایی کاشمر، کوهسرخ، خلیل‌آباد و بردسکن خدمات دندانپزشکی و پزشکی ارائه کردند.

مسئول گروه جهادی شمس‌الشموس امام‌رضا (ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اواخر سال ١۴٠٠ با پیگیری‌های انجام شده این گروه جهادی با عنوان حضرت رضا(ع) و با هدف جلب خشنودی خداوند متعال و حضرت ولیعصر (عج) و ارائه خدمت در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و پزشکی به محروم‌ترین مردم کشور عزیزمان به ثبت رسید، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، فعالیت‌های درمانی در دستور کار گروه قرار گرفت و پس از جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین و خرید تجهیزات اولیه دندانپزشکی، فعالیت در این عرصه شد.

خرید تجهیزات و مواد مصرفی از محل کمک‌های مردمی است

استقرار گروه جهادی شمس الشموس امام رضا(ع) در مناطق محروم کاشمر/ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی بهره‌مند شدند

 مریم معروفخانی با تاکید بر اینکه تاکنون تمامی هزینه‌ها اعم از خرید تجهیزات و مواد مصرفی بدون اعتبار دولتی و تنها از محل کمک‌های مردمی تامین شده است، افزود: خوشبختانه به مدد و پشتیبانی امام مهربانی‌ها در مدت سه ماه عمده تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز خریداری شد.

وی با بیان اینکه از بدو تشکیل و راه‌اندازی گروه جهادی همواره شاهد الطاف و محبت حضرت رضا(ع) در تمامی مراحل خدمت‌رسانی بودیم، یادآور شد: شروع کار گروه جهادی شمش‌الشموس سال گذشته و از بخش ریگان استان کرمان آغاز شد و در ادامه نیز موفق شدیم خدمات دندانپزشکی و پزشکی رایگان را در استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی به نیازمندان و محرومین ارائه کنیم.

 مسئول گروه جهادی شمس‌الشموس امام‌رضا (ع) با تاکید بر اینکه خدماتی که تاکنون در مناطق مختلف کشور ارائه شده، رضایت‌بخش بوده و اعتراضی از ناحیه دریافت کننده خدمات نداشتیم، خاطرنشان کرد: این رضایت را در درجه اول مدیون الطاف حضرت‌رضا(ع) و در درجه دوم میزان بالای تخصص و مهارت پزشکان و دندانپزشکان جهادگر و همچنین محبت و همراهی دوستانی هستیم که با حضور خالصانه و با کمک‌های مومنانه موجبات دلگرمی ما را در این مسیر فراهم کردند.

 وی با بیان اینکه تمام افرادی که در قالب این گروه جهادی به محرومین و نیازمندان خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه می‌دهند، تنها با لبیک به یک فراخوان و اشتیاق خاصی به ما ملحق شدند، تصریح کرد: ملاک حضور این گروه برای ارائه خدمات در مناطق، محرومیت و دسترسی دشوار به خدمات درمانی است.

معروفخانی با تاکید بر اینکه در کنار انجام خدمات دندانپزشکی از قبیل کشیدن، عصب‌کشی، پرکردن و ترمیم با حضور پزشک عمومی بیماران ویزیت و داروهای مورد نیاز به صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد، ابراز کرد: همه این کارهایی که توسط اعضای گروه در خدمت رسانی درمانی به محرومین و نیازمندان انجام می شود، لذت‌بخش‌ترین حال ممکن است.

بهره‌مندی ۱۲۰۰ نفر از خدمات دندانپزشکی و پزشکی

استقرار گروه جهادی شمس الشموس امام رضا(ع) در مناطق محروم کاشمر/ هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی بهره‌مند شدند + عکس

وی با اشاره به اینکه پس از رایزنی و همفکری با تعدادی از افراد دغدغه‌مند در کاشمر در راستای اهداف گروه، روستای اسحاق‌آباد از توابع بخش مرکزی کاشمر این شهرستان برای استقرار ٣ روزه گروه دندانپزشکی و پزشکی تعیین شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام شد، افراد نیازمند و بی بضاعت از مناطق شهری و روستایی شهرستان‌های کاشمر، کوهسرخ، خلیل‌آباد و بردسکن از خدمات دندانپزشکی و پزشکی بهره مند شدند.

 مسئول گروه جهادی شمس‌الشموس امام‌رضا (ع) با بیان اینکه در کنار فعالیت دندانپزشکان و پزشکانی که از تهران آمده بودند، ٣ دندانپزشک و پزشک کاشمری در خدمت‌رسانی به مراجعه‌کنندگان طی سه روز برگزاری اردو همکاری و مشارکت داشتند، گفت: در مدت سه روز فعالیت این گروه جهادی ۹۰۰ نفر توسط دندانپزشکان مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ٢٨۴ نفر خدمات دندانپزشکی از قبیل کشیدن، عصب‌کشی، پُر کردن و ترمیم دریافت کردند، همچنین ۳۰۰ نفر توسط پزشکان عمومی ویزیت و داروی رایگان دریافت کردند.

به دنبال تهیه و تدوین کارنامه نیستیم

همچنین مسئول کارگروه درمانی و پزشکی این گروه جهادی با تاکید بر اینکه اولویت اعضای گروه سلامت مردم مناطقی است که گروه در آنجا مستقر می شود، گفت: اعضای گروه عمدتا دندانپزشکان و پزشکان فارغ التحصیل و دارای پروانه طبابت هستند و دانشجویانی هم که گروه را همراهی می‌کنند به عنوان دستیار فعالیت می‌کنند.

 غلامرضا بسطام افزود: مردم از ما درخواست نداشتند، اما ما احساس مسولیت کردیم تا با حضور در مناطق محروم کشور بتوانیم خدمتی اندک در حوزه دندانپزشکی و پزشکی به محرومان و نیازمندان ارائه دهیم.

 وی با بیان اینکه مناطق محروم کشور به دلیل کمبودهای فرهنگی و آموزشی و نبود امکانات اولیه در حوزه دندانپزشکی با مشکلات فراوانی مواجه هستند، اظهار کرد: در این راستا ضروری است تمهیدات لازم در حوزه ترویج سلامت دهان و دندان های انجام شود.

وی با اشاره به تجهیز بودن گروه به دستگاه‌ها، تجهیزات و مواد مصرفی در حوزه دندانپزشکی، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که یک زمان موفق و سالم داشته باشیم و مشکلاتی که وجود دارد را شناسایی تا در هنگام مراجعه آمادگی لازم را داشته باشیم.

مسئول کارگروه درمانی و پزشکی گروه جهادی شمس الشموس با اذعان به اینکه افرادی که با این گروه همکاری می‌کنند، نه تنها هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، بلکه هزینه‌های رفت و آمد را خودشان پرداخت می‌کنند، یادآور شد: در گروه عکاس فیلمبردار نداریم، چرا که در مسیر راهی که انتخاب کردیم به دنبال تهیه و تدوین کارنامه نیستیم، بلکه هدفمان خدمت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار