خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسینی یمین:

حجاب، معلول سبک زندگی انسان‌ها است/حجاب دینی، از سبک زندگی دینی ایجاد می‌شود

همدان- مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مسئله حجاب، معلول سبک زندگی انسان‌ها است، اگر فرزند در این ۱۴ سال هویت دینی پیدا کرد، پوشش دینی می‌شود و هویتی دینی پیدا می‌کند و باید خودش با اختیار خودش به این مسئله برسد.
کد خبر: ۹۵۲۸۴۰۷
|
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین در مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی که با حضور مادران زینبی و فرزندان آنها در حسینیه ثارالله(ع) همدان برگزار شد، در خصوص نحوه تربیت فرزندان در حوزه عفاف و حجاب اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم پدرها و مادرها در مسئله تربیت دینی فرزندان است؛ به دلیل اینکه هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی خیلی مطابق با تربیت دینی پیش نمی‌روند.

وی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب تبدیل به بحران شده است، افزود: پدران و مادران باید مسئله تربیت فرزندان خود را جدی بگیرند، امروز در فضای جامعه ما تربیت، کار سختی است.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: سه دوره تربیتی خردسالی صفر تا هفت سالگی، کودکی ۷ تا ۱۴ سالگی و نوجوانی ۱۴ تا ۲۱ سال، هفت سال اول دو مسئله آزادی و بازی داریم، باید اقل محدودیت و ممنوعیت داشته باشیم و بازی فرزندان باید با آزادی انجام شود.

وی ابراز کرد: هفت سال دوم زمان آزادی و بازی نیست، در این دوره است که فرزند قانونمند و ادب می‌شود و هفت سال سوم دوره استقلال شخصیت است، پدر و مادر باید رفیق فرزند خود باشند، اگر این سه دوره خوب رعایت شود می‌توان فرزند را خوب تربیت کرد و ثمره آن را در نوجوانی می‌توان دید.

حسینی یمین عنوان کرد: اول اینکه در بحث عفاف و حجاب در دوره خردسالی کار زیادی لازم نیست انجام بدهید، فرزندان در خردسالی مقلد هستند، فقط کافی است فرزند رفتارهای پدر و مادر را ببیند و این در ذهن فرزند شکل می‌گیرد.

وی گفت: دوم اینکه ما در سه حوزه به فرزندان بیاموزیم که این سه محیط زنانه، محارم، غیرمحارم باهم متفاوت است و فرزند می‌آموزد که چگونه باشد و در این ۷ سال فرزند می‌آموزد در نوع پوشش خود در محیط های مختلف چگونه باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در دوره کودکی که اصل طلایی در فرزندان است اولین اتفاق در ۷ تا ۱۴ سال این است که فرزندان خود را قانون‌مدار تربیت کنیم؛ در مسائل دینی سخت‌گیر نباشیم، اما در موارد دیگر قاطع باشیم همچون مسواک زدن که بداند این در خانه قانون است.

وی عنوان کرد: خانه‌ای که فرزند کوچک دارد اما قانون ندارد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، اگر بداند حجاب در خانه یک قانون است او هم آن را رعایت می‌کند و مدارس خیلی تاثیرگذار است مدارسی که اقل مسائل را رعایت می‌کنند.

حسینی یمین ابراز کرد: سوم اینکه در این دوران فرزندان دیگر از والدین تقلید نمی‌کنند بلکه الگوپردازی می‌کنند، فرزند وقتی به مادر خود نگاه می‌کند، می‌خواهد مانند او باکلاس باشد باید مادران در این دوره برای فرزندان خود الگو باشند.

وی گفت: در این دوران اگر قرار است فرزند محجبه شود با توضیح و دلیل است، در این دوران با فشار چیزی حل نمی‌شود، در دوره نوجوانی وظیفه ما این است که فضای گفتگو را فراهم کنیم؛ حجاب دینی، از سبک زندگی دینی ایجاد می‌شود.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: مسئله حجاب، معلول سبک زندگی انسان‌ها است، اگر فرزند در این ۱۴ سال هویت دینی پیدا کرد، پوشش دینی می‌شود و هویتی دینی پیدا می‌کند و باید خودش با اختیار خودش به این مسئله برسد؛ فضای نوجوانی باید فضای گفتگوی دوطرفه باشد؛ از خداوند می‌خواهم توفیق دهد فرزندان محجبه تربیت کنیم.

در پایان مراسم نیز بیانیه مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی قرائت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار