فرمانده سپاه شهرستان دیلم

مکتب امام حسین(ع)، مکتب ولایتمداری و عمل به وظیفه است

فرمانده سپاه ناحیه دیلم ضمن تشریح ویژگی‌های مکتب امام حسین(ع) گفت: مکتب امام حسین(ع)، مکتب ولایتمداری و عمل به وظیفه است.
کد خبر: ۹۵۲۸۷۸۳
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از دیلم، سرهنگ‌ محمد سلیمی در جمع عزاداران حسینی در حسینیه ثاراله ناحیه دیلم ضمن تشریح ویژگی های مکتب امام حسین(ع) اظهار داشت: مکتب امام حسین(ع) مکتب نجات بخش، انسان ساز، تربیتی و رساننده انسان به سعادت ابدی است.

وی با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) مکتب هدایت گری و روشنگری و مکتبی متعالی است؛ تصریح کرد: نخستین ویژگی مکتب امام حسین(ع)، عبودیت و بندگی و معنویت است.

فرمانده سپاه دیلم با تاکید بر اینکه مکتب امام حسین(ع) ریشه در معنویت دارد، افزود: سیدالشهدا(ع) به دنبال معنویت بوده و راه تعالی را در عبادت می دید. نماز، دعا، استغفار و تلاوت قرآن یکی از مهم ترین برنامه های امام حسین(ع) بوده است.

سرهنگ‌ سلیمی یادآور شد: امام حسین(ع) به دنبال این بود که مردم را از عبادت و طاعت شیطان نجات دهد و به عبادت و طاعت خدا برساند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان عج شهرستان دیلم  حریت و آزادگی را از دیگر ویژگی مکتب امام حسین(ع) دانست و افزود: امام حسین(ع) امام آزادگان است و نهضت او پیام آور آزادگی است؛  به همین جهت وقتی که یزید امام حسین(ع) را بین بیعت کردن و کشته شدن مخیر کرد، امام حسین(ع) فرمود «هیهات من الذله»؛ ما آزاده هستیم و آزادگی را انتخاب می کنیم.

 سرهنگ‌سلیمی با تاکید بر اینکه مکتب امام حسین(ع) مکتب محبت و عشق است، به طوریکه این عامل سبب جانفشانی و جان نثاری یاران امام حسین(ع) شد، افزود: کربلا میدان عشق و یاران امام حسین(ع) عاشقان واقعی خداوند متعال بودند که محبت الهی در دلشان موج می زد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار