مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا جنگ روایت‌ها را فرماندهی کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: حضرت زینب(ع) بعد از واقعه عاشورا، به خوبی توانست با استفاده از احساسات، عواطف و منطق، جنگ روایت‌ها را فرماندهی کند.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۴۵
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پولادی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج؛ با توجه به نقش زن مسلمان در نهضت عاشورا و نقش حضرت زینب(س) به عنوان یک شخصیت محافظ خانواده در پاسخ به سوالی که همیشه و همه ساله در اذهان عمومی مطرح می‌شود مبتنی بر اینکه امام حسین(ع) می‌دانست که در چه مسیری در حال حرکت است و از نتیجه این حرکت نیز اطلاع داشت، پس چرا خانواده و زن و بچه را به همراه خود برد، اظهار کرد: بدون شک، سیدالشهداء(ع) می‌دانست مسیری که انتخاب کرده است، به جنگ و درگیری ختم خواهد شد و طرف مقابل با تمام امکانات و تجارب خود و با همه امیدی که برای خود پیش‌بینی کرده که اسلام را از بین ببرد و برای همیشه، این دین مبین را نابود کند، به میدان آمده تا کار را تمام کند.

وی در ادامه افزود: دشمنان دو مسئله را برای پیش‌بینی کرده بود و قصد داشتند در دو بعد نظامی و با امام حسین(ع) بجنگند، در بعد نظامی و در میدان جنگ، شمشیر و نیزه و تیر و کمان، در این بستر، جنگ اتفاق افتاد. همه می‌دانیم که در این جنگ به حضور سرداران و فرماندهان عرصه جنگ نظامی نیاز است اما دشمن مطلب دیگری را نیز پیش‌بینی کرده بودند و می‌دانستند که اگر در جنگ نظامی اگر به ظاهر هم امام حسین(ع) و یارانش را به شهادت برسانند و در ظاهر نیز حضرت سیدالشهداء(ع) را شکست دهند، در صورتی که گام دوم را برندارند باز نیت آنان ابتر خواهد ماند و به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ادامه داد: دشمنان امام حسین(ع) می‌دانند که باید گام دومی بردارند و جنگ را در مرحله دوم در بعد دیگر پیگیری بکنند که بعد دوم از بعد اول، بسیار مهم‌تر، حساس‌تر و دقیق‌تر خواهد بود که همان جنگ روایت‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین پولادی اضافه کرد: بخش اول در جنگ نظامی، امام حسین(ع) سردار و فرمانده این جنگ هست اما در بخش دوم، بعد از شهادت سیدالشهداء(ع)، باید یک سردار، فرمانده جنگ روایت‌ها در مقابله با جنگ روایت‌هایی که دشمن به راه انداخته بود میدان‌داری کند، و آن سردار عرصه جنگ روایت‌ها، ظرافت‌هایی دارد که کار هر کسی نیست.

وی همچنین گفت: یکی از اشتباهات روزمره این است که وقتی از می‌خواهند یک زن توانمند و مدیر و زنی که در عرصه میدان به خوبی کار می‌کند را معرفی با تعریف و تمجید کنند چنین عنوان می‌کنند که «این زن، یک مرد هست»، لذا این یک اشتباه بزرگی است که برخی‌ها تکرار می‌کنند. باید در اینجا عنوان کرد که این زن، عظمت زنانه در وجودش تجلی پیدا کرده است، کاری که یک زن در عرصه جنگ روایت‌ها، جهاد تبیین و روشنگری می‌تواند انجام دهد یک مرد قادر به انجام آن نیست لذا نقش زن در حادثه کربلا و حماسه عاشورای حسینی یک نقش بی‌بدیل است و هیچ کس نمی‌تواند جایگزین نقش زن در صحرای کربلا شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان تصریح کرد: آن زن فقط حضرت زینب سلام الله علیها است که با ان بیان و فصاحت و بلاغت می‌تواند این کار را انجام بدهد و کس دیگر قادر به انجام آن نیست، هیچ زن دیگری نمی‌تواند در صحرای کربلا، بعد دوم را سرداری و و فرماندهی کند لذا بعد اول بعد نظامی است که امام حسین (ع) خودش فرماندهی کرد اما بخش دوم، جنگ روایت‌ها است که حضرت زینب س به خوبی آن را انجام داد و فرماندهی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پولادی ادامه داد: بعد از شهادت امام حسین علیه السلام حضرت زینب اولین کاری که کرد این بود که عنوان کرد «خدایا این قربانی را از ما بپذیر»، این کلام حضرت زینب(س) در تاریخ بشریت شبیه و مانند ندارد، در جنگ روایت‌ها حضرت زینب در سه مکان اعم از صحرای کربلا، کوفه و شام فرماندهی کرد اما در صحرای کربلا با استفاده از استدلال‌های احساسات و عواطف توانست یزیدیانی را که سیدالشهداء تلاش کرد آنان را از مسیر غلط برگرداند و از جهنمی که خودشان ایجاد کرده بودند نجات دهد اتفاق نیفتاد، همین کار را حضرت زینب (س) انجام داد به گونه‌ای از احساسات و عواطف و منطق در صحرای کربلا، استفاده کرد که صدای زجه لشکر یزید بلند شد و حتی بین آنان درگیری رخ داد.

وی افزود: در شهر کوفه نیز حضرت زینب (س) به خوبی توانست جنگ روایت‌ها را فرماندهی کند، در این شهر برای دو بخش اعم از عامه مردم و عبیدالله بن زیاد لعنت الله و یارانش تبیین‌گری کرد، برای مردم کوفه بر اساس احساسات و عواطف و با عبیدالله بن زیاد با منطق و استدلال کار کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان همچنین بیان داشت: بخش سوم جنگ روایت‌ها توسط حضرت زینب س در شهر شام بود که با صحرای کربلا و شهر کوفه متفاوت بود، چرا که شامیان مسلمان بودند اما دین‌شان اسلام نبوی نبود، بلکه اسلام اموی بود و با اسلام، از دریچه بنی امیه آشنا شدند، اینان برای جلب رضایت خدا و رسیدن به قرب الهی، بعد از نماز به جای تسبیحات، بر حضرت علی و اولادش، لعنت می‌فرستادند، البته این کار آنان تعمدی نبود و اعتقادشان این بود، آنها حضرت علی (ع) را مسلمان نمی‌شناختند لذا حضرت زینب (س) به عنوان یک زن که بعد از شهادت برادرش، علمدار جنگ روایت‌ها است در شهر شام تشخیص داد که با استفاده از احساسات و عواطف و منطق، اسلام نبوی را به شامیان معرفی کند.

پولادی اذعان‌داشت: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شهر شام به گونه‌ای روایت‌گری کردند که مردمان شام که ابتدا هلهله و پایکوبی می‌کردند، رفتار ناشایست با اسرای کربلا داشتند به حدی که خواستند دختر امام حسین(ع) را به عنوان کنیز به فروش برسانند، یزید ملعون مجبور شد اولین مجلس عزای اباعبدالله الحسین(ع) را به مدت هفت شب در شهر شام برگزار کند و همان جا مطرح کرد که «من نگفته بودم که عبیدالله بن زیاد؛ فرزند رسول خدا را بکشد و آن حرامزاده‌، سرخود این کار را انجام داد»، وقتی خبر به عبیدالله بن زیاد ملعون رسید، او نیز یزید را حرامزاده‌ خواند و گفت «یزید از ترس جانش، این حرف را زده است». روایت‌گری صحیح به گونه‌ای بود که یزید و عبیدالله بن زیاد یکدیگر را حرامزاده‌ خطاب کردند.

وی بیان کرد: همه اینها نتیجه شاهکار حضرت زینب (س) بود که موفق شد انجام دهد و این نقش بی‌بدیل زن در جامعه بشری است که در برخی از ابعاد در این جامعه، هیچ کس نمی‌تواند به جای زن، نقش ایفا کند، یکی از آن نقش‌های ماندگار در جنگ روایت‌ها است که حضرت زینب س این کا را انجام داد ، در حال حاضر نیز در جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین، نقشی که زنان و دختران ایران زمین می‌توانند انجام دهند بی‌بدیل است چراکه آنان کانون عاطفه، احساسات و مهر هستند، همانها هستند که با عظمت زنانه می‌توانند انقلاب اسلامی را از جنگ روایت‌ها و بزرگ‌ترین جنگ ادراکی تاریخ بشریت عبور دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار