سالاری از راه اندازی موکب ویژه دانشگاهیان در کربلا خبر داد و افزود: امسال نیز موکب "دانشجویان حسینیه ایران" را با ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۱۵۰۰ زائر در هر شبانه روز در شهر مقدس کربلا برپا می کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۸۸۴۶
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ محمد علی سالاری در جلسه قرارگاه شهید علم الهدی (قرارگاه اربعین) که در دانشگاه یزد برگزار شد اعلام کرد: با توجه به ظرفیت‌های عظیم زیارت اربعین و آثار و برکات این حرکت جهانی ضروری است که زمینه حضور حداکثری دانشجویان به عنوان مدیران فردای کشور در این سفر سراسر خیر و برکت تسهیل شود.

دبیر اجرایی قرارگاه شهید علم الهدی افزود: بر این اساس معتقدیم هر اقدامی که در راستای کمک به حضور دانشجویان در زیارت اربعین شود حائز اهمیت بسیار است و لذا از مدت‌ها قبل در بسیج دانشجویی استان یزد برای بهره مندی بیشتر دانشجویان از این فضای معنوی برنامه ریزی‌ها را آغاز کرده ایم و هم اکنون نیازمند یاری مسئولین و تمامی نهاد‌ها و ارگان‌های دخیل هستیم.

وی گفت: ان شاالله امسال با عنایت اباعبدالله الحسین (ع) قریب به ۱۲۰۰ نفر از دانشگاهیان استان یزد در قالب ۳۰ کاروان به زیارت اربعین اعزام خواهند شد. البته تحقق این برنامه‌ها نیازمند همراهی دانشگاه‌ها برای تامین بخشی از هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان می‌باشد.

سالاری همچنین از راه اندازی موکب ویژه دانشگاهیان در شهر مقدس کربلا خبر داد و افزود: به پشتوانه چندین سال برپایی موکب در کشور عراق قصد داریم امسال نیز موکب "دانشجویان حسینیه ایران" را با ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۱۵۰۰ زائر در هر شبانه روز در شهر مقدس کربلا برپا نمائیم.

دبیر اجرایی قرارگاه شهید علم الهدی تاکید کرد: علاوه بر موارد فوق ثبت نام و سازماندهی کاروان‌های دانشجویی، هماهنگی وسیله ایاب و ذهاب و اسکان دانشگاهیان، توجیه زائران جهت حضور معنوی در کشور عراق، دوره‌های آموزشی آشنایی با کشور عراق و کشور‌های منطقه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجرای طرح خدمت رسانی در مدار حبیب، پیگیری تسهیلات و کمک‌های خیری برای کاروان‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز در دستور کار قرار دارد.

در پایان این جلسه مقرر شد پیگیری از صندوق رفاه دانشجویی جهت اعطای وام به دانشجویانی که به صورت گروهی قصد عزیمت به کربلا را دارند صورت گرفته و همچنین ستاد اربعین استان در تامین بسته‌های فرهنگی و تسهیل حمل و نقل با ناوگان حمل و نقل ریلی و خطوط هوایی کشور مشارکت داشته باشند.

لازم به ذکر است که اعزام دانشگاهیان استان یزد امسال از ابتدای شهریورماه آغاز خواهد شد و دانشجویان علاقه‌مند بجهت ثبت نام می‌توانند به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خود مراجعه نمایند.

ارسال نظرات