در ششمین شب ماه محرم، حسینیه حرم مطهر امام رضا(ع) میزبان عزاداران افغانستانی بود که هیئت افغانستانی‌ها در صحن قدس حرم رضوی محفل عزاداری خود را با شکوه خاصی مطابق رسم و آیین دیرینه خود برپا کردند.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۶۸
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حسینیه حرم مطهر رضوی امسال نیز در صحن قدس برپا شد و در هر یک از شب های این ماه عزیز، میزبان جمعی از عزاداران نقاط مختلف کشور و همچنین زائران خارجی است. 

امشب و در ششمین شب ماه محرم، هیئت عزاداران افغانستانی در این حسینیه حضور یافت و در جوار بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا(ع) محفل عزاداری خود را مطابق رسم و آیین دیرینه خود برپا  کرد.

امکان برپایی محفل عزاداری در حرم مطهر رضوی طبق آیین‌های و رسوم بومی و منطقه‌ای، یکی از مطالبات همیشگی زائران حضرت رضا(ع) بوده و در پاسخ به آن، ایده برپایی حسینیه حرم در صحن قدس شکل گرفت. 

در همین راستا با هماهنگی آستان قدس رضوی و به منظور افزایش نقش مشارکت مردم در برنامه های حرم مطهر، در ماه محرم هر سال، هیئات مذهبی مناطق مختلف کشور و برخی تشکل ها و هیئات مذهبی کشورهای منطقه، در یکی از شب های ماه محرم در این حسینیه حضور می یابند و به سبک و سیاق خود، به عزاداری می پردازند.

این طرح با استقبال گسترده هیئات مذهبی سراسر کشور مواجه شده و متقاضیان طبق برنامه زمان بندی، از فرصت برپایی محافل عزاداری در داخل حرم مطهر رضوی بهره مند می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها