مسئول دبیرخانه بین‌المللی یزد، حسینیه ایران از برگزاری اجتماع بزرگ عاشوراییان در هفتم محرم‌الحرام در یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۸۲
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سیدحسن حسینی اظهار کرد: هر سال در ایام محرم و در هفتمین روز از عزای حسینی، اجتماع بزرگ عاشوراییان در یزد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تجمع عاشوراییان یزد حسینیه ایران، سه شنبه، سوم مردادماه مصادف با هفتم ماه محرم ساعت ۱۷:۳۰ در حسینیه امیرچقماق برگزار می‌شود.

حسینی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۵۰ هیئت مذهبی برای شرکت در این گردهمایی بزرگ اعلام آمادگی کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به هیئات کوچه بیوک، باغ گندم، فهادان، حبه نبات، علقمه امامشهر، نینوای صفاییه، پنبه‌کاران، جنت‌آباد، فرات، آزادشهر، آبشور، ۱۴ معصوم امامشهر، مهدیه شاهدیه، حسینیه منشاد، امامزاده جعفر (ع)، مریم‌آباد، نعیم‌آباد و ... اشاره کرد.

وی بیان کرد: این تجمع امسال به‌صورت استانی در حسینیه امیرچقماق برگزار می‌شود و امیدواریم با این گردهمایی بزرگ بتوانیم لقب «حسینیه ایران» را برای یزد به منصه ظهور برسانیم.

حسینی ادامه داد: یکی از اهداف دبیرخانه یزد حسینیه ایران، احیای رسوم قدیمی است که از آن جمله می‌توان به دسته «سقا» اشاره کرد که کودکان ۶ تا ۱۲ سال به این منظور برای اجرای مراسم ویژه خود قبل از گردهمایی بزرگ عاشوراییان، آماده شده‌اند.

وی اظهار کرد: ۳۵ هیئت عزاداری نیز پذیرایی از عزاداران حسینی را در محل برگزاری این گردهمایی بزرگ بر عهده دارند.

ارسال نظرات