مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هیرمند در سیستان و بلوچستان از رفع تنش آبی در ۶ روستای این شهرستان با جمعیت ۱۸۰۰ نفر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۲۹۱۶۶
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از هیرمند، "علیرضا خراسانی" در این باره بیان کرد: مشکل افت فشار شدید و قطع کامل آب در روستاهای غلامرستم، ملنگ‌حسن و چکل شهرستان هیرمند با انجام اصلاح شبکه توزیع آب برطرف شد.

 وی پایین‌بودن قطر لوله‌های خطوط فرعی و شبکه توزیع آب را عامل اصلی افت فشار و قطعی آب این روستاها اعلام کرد و گفت: پس از بررسی‌های صورت‌گرفته با اصلاح بخشی از نقاط شبکه، تعویض شیرآلات معیوب، تبدیل روگذر خطوط انتقال آب این روستاها به زیرگذر و نصب کلکتور در مخازن، آب شرب ۸۰۰ نفر از ساکنان این روستاها پایدار شد.

وی با اشاره به رفع مشکل آب روستای کریم‌کشته گفت: وضعیت آب این روستا نیز با انجام اصلاح شبکه آب و اتصال انشعاب‌ها به شبکه جدید پایدار شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان هیرمند جمعیت کریم‌کشته را حدود ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: همچنین اتصال خط کمکی و نصب پمپ به‌منظور تقویت فشار آب و کمک به پایداری آب ساکنان انجام گرفت.

خراسانی ادامه داد: همچنین طی یک ماه گذشته، با اجرای ۱.۵ کیلومتر لوله‌گذاری جهت  توسعه شبکه و اجرای خط انتقال کمکی، مشکل آب ۳۰۰ نفر از ساکنان روستای کچکول رودینی و حسین صفدر برطرف شد.

این گزارش حاکی است؛ اصلاح کامل شبکه توزیع ۵ روستای این شهرستان در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات