نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت عاشورا ادامه‌دهنده راه غدیر است و باعث زنده نگه‌داشتن اسلام شد.
کد خبر: ۹۵۲۹۳۸۲
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ماه محرم برای شیعیان به دلیل شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا بسیار مهم است. شیعیان در این ماه عزاداری و سوگواری می‌کنند و به یاد شهدای کربلا هستند. همچنین در این ماه، مراسم تعزیه‌خوانی و نوحه‌سرایی برگزار می‌شود و شیعیان با لبیک یا حسینیه‌ها خود را به عزاداری می‌پردازند که باعث می‌شود تا انسان‌های بزرگی از همین مجالس امام حسین (ع) در دنیا نقش‌آفرینی کرده یا به روح و روان انسان حلاوت تازه ببخشد.

 

وی افزود: امیدواری ناشی از ایمان قوی داشتن به خداوند متعال است، حضرت اباعبدالله (ع) باایمان به وعده و نصرت الهی که می‌فرمایند (إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم) قیام کردند و یاران بزرگ ایشان لحظه‌ای دچار ناامیدی نشدند؛ زیرا که به وعده الهی ایمان داشتند.

 

فلاحی در ادامه گفت: عاشورا ادامه غدیر است که باعث شد اسلام زنده بماند قیام امام حسین (ع) بود که اسلام را زنده نگه داشت و به همین منظور امام حتی از جان خود نیز گذشتند و مصائب کربلا پیش آمد؛ اما اسلام زنده ماند و تا امروز هم مسئله عاشورا در اذهان باقی‌مانده است.

 

مردم ایران با پیروی از حضرت امام (ره) که باتکیه‌بر مکتب بزرگ عاشورا و آموزه‌های قرآنی با امید بر وعده الهی و پیروزی خون بر شمشیر علیه حکومت طاغوت قیام کرد و به پیروزی رسید چرا که امیدوار به سرنگونی بودند و این امیدواری را از مکتب عاشورا گرفته بودند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز هم مردم و جوانان کشور با پیروی و پشتیبانی از ولی‌فقیه هر روز نقشه‌های دشمنان و منافقین را نقش‌برآب می‌کنند و با امیدواری که از مکتب حسینی آموخته‌اند بر مبارزه با استکبار و یزیدیان زمانه ادامه می‌دهند و برای حل مشکلات و کمبودهای کشور امیدوار هستند.

ارسال نظرات