سوگواره احلی من العسل با حضور دانش آموزان هیاتهای مذهبی مدارس ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان ری در آستان حضرت شیخ صدوق برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۹۶۷۱
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

به گزارش روابط عمومی آستان حضرت شیخ صدوق دوم مردادماه همزمان با ششم محرم این  پویش بزرگ مذهبی با شرکت صدها نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی عضو هیاتهای با حضور دانش آموزان هیاتهای مذهبی مدارس ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان ری سوگواره احلی من العسل در آستان حضرت شیخ صدوق برگزار شد.

 معاون پرورشی ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان ری در حاشیه این تجمع بزرگ دانش آموزی گفت :سوگواره «احلی من العسل» به یاد حماسه آفرینی‌های حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در دشت کربلا  و با هدف معرفی الگوهای رفتاری برای نسل جوان ، ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنا شدن آنها با  فلسفه قیام امام حسین برگزار شد.

سید رحیم محمد جعفری افزود: حضور مشتاقانه و داوطلبانه دانش آموزان در هیاتهای مذهبی مدارس از جمله مزیتهایی است که بستر را برای مشارکت نوجوانان و جوانان  در فعالیتهای مذهبی  فراهم می کند.

وی از استمرار فعالیت برنامه هیاتهای دانش آموزی ناحیه دو آموزش و پرورش در سایر مناسبت ها خبر داد.

بگفته این مقام مسئول قرائت قران مجید، سخنرانی، نوحه خوانی و مرثیه سرایی توسط دانش آموزان  و قرائت  منشور دانش آموزان مذهبی در راستای پاسداشت ارزشهای اسلامی، انقلابی و ملی  در زمره  برنامه های اجرا شده در سوگواره احلی من العسل بود.

در حاشیه این سوگواره  طوماری به امضای دانش آموزان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در محکومیت اهانت به قرآن کریم رسید که طی آن  صیانت از ارزشهای معنوی و ضرورت برخورد قاطع با هتاکان به قران و سایر کتب الهی  مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار