بیانیه سپاه ناحیه سرخه در بی احترامی کشور سوئد به قرآن کریم

نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه طی پیامی اقدام ناپسند قرآن سوزی توسط کشور سوئد را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۵۲۹۷۷۷
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، به دنبال اهانت به فرآن کریم توسط کشور سوئد، نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه طی پیامی این اقدام ناپسند را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

یکی از شگردهایی که همواره در تاریخ بوده است و تا امروز هم شاهد آن هستیم، امتحان کردن جامعه اسلامی است.

امتحان یعنی بررسی اینکه جامعه اسلامی تا چه اندازه نسبت به یک رخدادِ در مقابل ارزش‌ها، عکس‌العمل نشان می‌دهد. آیا سکوت می‌کند؟ اعتراض می‌کند؟ یا حرکت‌های بزرگ‌تری انجام می‌دهد؟

 چنانچه جامعه نسبت به شعائر و ارزش‌های خود عقب‌نشینی کند؛ این نشان‌دهنده نوعی بی‌تفاوتی در آن جامعه است و بی‌تفاوتی، زمینه حرکت‌های بعدی دشمن را فراهم می‌کند.

حضرت امام ره پس از آنکه سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را نوشت، بلافاصله فرمودند قتل او واجب است، حتی اگر توبه کند. امام نمی‌خواست راهِ تمسخر و زیرپا گذاشتن ارزش‌ها باز شود.

در چنین مواقعی وظیفه جامعه اسلامی، دفاع از ارزش‌هاست. نباید صرفاً به اعتراض یا تجمع مقابل سفارت بسنده کرد؛ باید زمینه‌ها را برای دفاع از فرهنگ قرآن فراهم کنیم.

 این اقدام باعث شد تا در جهان، قرآن را بیشتر بشناسند، افرادی حساس شدند ببینند این قرآن چیست که آن را می‌سوزانند؟ و همین هم باعث ارتباط و درک و نشر فرهنگ قرآن می‌شود.

و با تجلیل از اقدامات خوب وزارت خارجه در پیگیری این موضوع، خواستار برخورد قاطع کشورهای اسلامی با عاملان آن هستیم.

 لذا ما بسیجیان و پاسداران شهرستان سرخه اهانت و هتک حرمت به قرآن کریم را از سوی شیطان صفتان با پشتوانه استکبار سست جهانی، که بزودی پایان آن ها را خواهیم دید، محکوم می کنیم.

اهانت به ادیان مختلف و نفرت پراکنی‌ها، نه متعلق به دیروز بود و نه امروز؛ بلکه تا زمان جاریست، بلکه این تلاش‌های بی‌ارزش، هویت پلید آنها را بر جهان آشکارتر می‌سازد، چون آنها غافل از این هستند که وعده‌ی پیروزی حق بر باطل، و عده‌ای حتمی است که تخلفی در آن نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار