فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بردسکن از برپایی بیمارستان صحرایی با حضور بیش از ۵۰ پزشکِ متخصص فوق تخصص و عمومی به مدت ۳ روز در شهر انابد این شهرستان با پیوست های فرهنگی از جمله بر پایی موکب و نمایشگاه عفاف و حجاب خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۰۲۸۵
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از بردسکن، سرهنگ علیرضا جنیدی در نشست خبری اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط این فرماندهی و با مساعدت و نگاه ویژه سپاه امام رضا، بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روزهای ۱۱ ،۱۲ و ۱۳ مرداد ماه بیمارستان صحرایی به مدت ۳ روز در شهر انابد برپا می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بردسکن با بیان اینکه از اهداف مهم برپایی این بیمارستان صحرایی ویزیت رایگان برای بیماران نیازمند و مناطق محروم است، گفت: در طول سه روز بر پایی این بیمارستان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده که با حوزه‌های بسیج در مراکز بخش‌ها صورت گرفته است با ارائه فرم ارجاع امکان ویزیت است.

وی تصریح کرد: پیش بینی ما بر این است که بیش از ۳ هزار نفر در طول سه روز از خدمات ارائه شده در حوزه جراحی زنان، اطفال، ارتوپد، اعصاب و روان، اورولوژی، چشم پزشکی ،دندانپزشکی، طب سنتی، بینایی سنجی، ماما، جراحی‌های سرپایی و پزشک عمومی برخوردار شوند.

وی با قدردانی از همکاری همه جانبه فرمانداری، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، مجمع خیرین سلامت، بخشداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر انابد افزود: محل برپایی بیمارستان صحرایی در محل مجتمع امام رضا علیه السلام شهر انابد است و برای اینکه بیماران معطل نمانند در مجاورت این مجتمع ۳ فضای دیگر از جمله مهدیه انابد، مسجد جامع و یک فضای آموزشی برای اسکان افراد مراجعه کننده در نظر گرفته شده است که بر اساس نوبت‌های اعلام شده تحت درمان قرار بگیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بردسکن با بیان اینکه براساس بیماری‌یابی‌های انجام شده توسط مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت افراد شناسایی و فرم ارجاع به آن‌ها ارائه شده است خاطر نشان کرد: در روز اول حوزه مقاومت بسیج امام رضا علیه السلام بخش انابد و گردان امام حسین علیه السلام و روز دوم حوزه الزهرا و بخش شهرآباد و روز سوم حوزه امام علی علیه السلام و قمر بنی هاشم و اصناف در نظر گرفته شده است که طبق فرم‌های داده شده به بیماران در روز مشخص مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیمارانی که در تامین داروهای خود نیز مشکل داشته باشند با همکاری مجمع خیرین سلامت نسبت به پرداخت هزینه دارویی آنان نیز اقدام می شود، افزود: علاوه بر این افراد، هر روز ۱۰۰ دانش‌آموزان بی‌بضاعت که در حوزه دندانپزشکی مشکل دارند به صورت رایگان تحت درمان قرار می گیرند.

سرهنگ جنیدی با اشاره به اینکه در این جهادی از ظرفیت پرستاران و تجهیزات مورد نیاز درمانگاه نبوت شهرستان نیز استفاده می‌شود، بر پایی موکب و نمایشگاه عفاف و حجاب را پیوست های فرهنگی بیمارستان صحرایی برشمرد.

خبرنگار/علی نوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها