خبرهای داغ:

گردشگری خرمشهر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی آماده می‌شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر از آمادگی و برنامه‌ریزی این اداره برای پذیرایی و استقبال از تردد زائران در ایام اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۶۰
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

سجاد پاک‌گهر اظهار کرد: با تخصیص اعتبار از جانب اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان ابتدا ساماندهی و تحویل ۲ مجموعه سرویس بهداشتی در مسیر تردد زایران عتبات عالیات در شهرستان خرمشهر در حال انجام است.

او افزود: مجموعه اول سرویس بهداشتی در نزدیکی میدان مقاومت و مجموعه دوم در یادمان شهدای شلمچه قرار دارد و در روز‌های آینده هر ۲ مجموعه به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به حضور و تردد میلیونی زایران در ایام اربعین حسینی از استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه در شهرستان خرمشهر نیز تردد بسیاری صورت می‌گیرد برنامه‌هایی را تا فرارسیدن اربعین برای این شهرستان طراحی و در دستور کار قرار داده‌ایم.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر با اشاره به برنامه‌های تدوین شده گفت: افزون بر فعالیت علاقه‌مندان و خادمان امام حسین (ع) که به صورت خودجوش کار می‌کنند اداره میراث فرهنگی برای معرفی هر چه بهتر فرهنگ‌ها و بخشی از آداب و رسوم برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده است.

پاک‌گهر گفت: اداره میراث فرهنگی نظارت بر تاسیسات گردشگری و بین‌راهی و خدمت‌رسانی در مراکز اقامتی به زایرانی که از این شهرستان در ایام اربعین حسینی تردد می‌کنند را در دستور کار دارد.

او اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و معرفی تولیدات صنایع دستی منطقه نیز جزو این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی سال گذشته در خرمشهر گفت: باتوجه به استقبال خوب از نمایشگاه‌های صنایع دستی در سال گذشته و همچنین بازتاب‌های مثبتی که برپایی این نمایشگاه‌ها برای شهرستان داشته با هدف خدمت‌رسانی به زایران عتبات عالیات و شهروندانی که از خرمشهر تردد می‌کنند اقدام به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در منطقه خواهیم کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی مردم از جای‌جای کشور و از کشور‌های همجوار برای خروج از کشور و رسیدن به عتبات‌عالیات از شهرستان خرمشهر تردد می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار