امام جمعه کاشمر صادق بودن را از ویژگی های بارز یک خبرنگار برشمرد و گفت: یک خبرنگار جهادی باید در جبهه‌ای که دشمن در حال تزریق نااُمیدی در سطح جامعه است، به دنبال سودمندی، گره گشایی و تولید اُمید باشد.
کد خبر: ۹۵۳۰۵۹۶
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، حجت الاسلام جواد طاهری در نشست صمیمی هم اندیشی با اصحاب رسانه این شهرستان که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه خبر و خبرنگاری، اظهارکرد: خبر باید در جامعه اثرگذار و مفید داشته باشد، محکم باشد و از ادبیات ضعیف استفاده نشده باشد و در زمان انتقاد، از فرد انتقاد نشود بلکه از فعل و کاری که انجام شده انتقاد شود و در این صورت دچار تناقض نمی‌شویم.

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: اخباری که تولید ناامیدی می‌کند نشر ندهیم؛ بزرگ نمایی نکنیم و اخباری نشر دهیم که علاوه بر شفافیت، مفید هم باشند یا حداقل یکی از این ویژگی‌ها را داشته باشد؛ گره‌گشا باشد و فراتر از گره‌گشایی، سودمند باشد و سوم اینکه تولید امید کند.

حجت‌الاسلام طاهری عنوان کرد: خبرنگار جهادی، خبرنگاری است که در مقابل جبهه دشمن که تولید ناامیدی می‌کنند و سعی دارند که مردم را وادار به تسلیم کنند اخباری را منتشر کند که مردم را به حرکت درآورد و آنها را به شک و تردید نیندازد.

وی با بیان اینکه جهاد یعنی با بصیرت و آگاهی بدانیم و متوجه باشیم که دشمن در کدام جبهه است و ما هم در همان جبهه باشیم اظهار کرد: از شباهت‌های امام جمعه با خبرنگار این است که هر دو رسانه هستند اما یکی از تفاوت‌ها در گستردگی است؛ چرا که امام جمعه با توجه به زمانی که در اختیار دارد اهم اخبار را گلچین می‌کند اما خبرنگار می‌تواند به اکثر خبرها بپردازد.

امام جمعه کاشمر ادامه داد: خبرنگار بیشتر خبر تولید می‌کند اما امام جمعه ناظر به تحلیل خبر است و بدون تحلیل، خبری را نقل نمی‌کند و تفاوت دیگر این است که خبرنگار در نقاط مختلف فراوانی می‌تواند حضور داشته باشد اما امام جمعه در نقاط ثقل وجود دارد.

وی گفت: امام جمعه همچنان که با استفاده از تریبون جهاد تبیین از ارزشهای اسلامی و حقوق مردم در برابر توطئه‌های دشمنان نظام دفاع می‌کند، به سبک زندگی غربی و اینکه مردم را از هویت خودشان جدا کردند و ابزارشان فقط شهوانی است حمله می‌کند.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به اهمیت مسئله اقتصاد و اینکه با اتحاد و همبستگی می‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم و اقداماتی انجام شده و اقداماتی هم نیاز است که انجام شود بیان داشت: مسأله مهم انتخابات را پیش رو داریم و ضرورت است که به این مهم فکر شود چه اقداماتی انجام شود که مردم مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم در روز عاشورا حماسه آفریدند گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص): «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» است چرا که امام حسین (ع)، صادق بود و دنیا را متحول کرد و نه آغازگر جنگ بود و نه جلو آب را بست بلکه بر عکس همان ابتدا سپاه تشنه دشمن را سیرآب کرد.

امام جمعه کاشمر یادآور شد: مداحی‌ها به سمت حماسی شدن پیش رفت و این نشان از هوشیاری مداحان ماست و در حوزه اغتشاشات دشمن هم، باید این هوشیاری حفظ شود که مردم بویژه جوانان ما به سمت جبهه دشمن نروند.

خبرنگار/حوریه صادقی زیرک آباد

ارسال نظرات
پر بیننده ها