هشتمین دوشنبه‌ صنعتی، استانداری تهران صبح امروز با حضور علیرضا فخاری استاندار به همراه یزدیخواه نماینده مردم در مجلس، بشارت فرماندار ویژه ری و جمعی از مسئولان و معاونان با افتتاح اداره بیمه سلامت در خیابان 24 متری شهرری آغاز و بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد ادامه پیدا کرد و پس از جلسه رفع موانع تولید، با افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه باقرالعلوم خاورشهر و آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای ری پایان یافت.
کد خبر: ۹۵۳۰۶۷۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵

افتتاح اداره بیمه سلامت

 

  آیین افتتاح اداره بیمه سلامت شهرری، صبح امروز با حضور فخاری استاندار تهران، رنجبران معاون سازمان بیمه سلامت، غلام‌نژاد مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس و سایر مسؤولان برگزار شد.

استاندار تهران در این مراسم گفت: دولت تلاش می‌کند بیمه سلامت را در همه سطوح جامعه پوشش دهد.

وی با تاکید بر ایمان آفرینی و امیدبخشی گفت: پوشش بیمه‌ای از موارد توسعه یافتگی در حوزه سلامت است که اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده که یکی از آنها افزایش تحت پوشش بیماری‌ها است.

حسین رنجبران معاون سازمان بیمه سلامت نیز در این مراسم با بیان اینکه استان تهران از لحاظ ملکیت ضعیف‌ترین استان در کشور است، ابراز کرد: در یک سال گذشته، اقدامات خوبی انجام شده و مکان‌های استیجاری زیرمجموعه این سازمان را به ملکیت درآورده و ۳ ملک خریداری کرده‌ایم که اداره شهرری یکی از آنهاست.

 

 

وی بیان کرد: نسخه الکترونیک یکی دیگر از اقدامات مثبت است، در سال ۹۶ بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان مناقصه برای پرینت دفترچه‌ها انجام دادیم و اکنون با حذف دفترچه‌های کاغذی، صرفه‌جویی زیادی در این حوزه اتفاق افتاده است.

 محمد غلام‌نژاد مدیرکل بیمه سلامت استان تهران نیز با بیان اینکه این مرکز در راستای تحقق شعار عدالت در سلامت افتتاح می‌شود، افزود: این مرکز به افراد تحت پوشش در مناطق ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران خدمات‌رسانی خواهد کرد. پیش از این، بیمه گذاران این مناطق برای انجام امور خود به اداره کل تهران مراجعه می‌کردند.

وی تصریح کرد: پیش از این ۵ بیماری تحت پوشش بیمه سلامت بود که با تلاش‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت و بهداشت و درمان، اکنون ۱۰۷ بیماری تحت پوشش این بیماری قرار دارد.

 برخورد شدید با فروشندگان گازوئیل قاچاق

استاندار تهران گفت: کسانی که سهمیه سوخت مصارف کشاورزی و برخی صنایع خارج از شهرک صنعتی را به محل دیگری برای فروش با قیمت گزاف انتقال می‌دهند، با شدیدترین شکل ممکن   برخورد خواهد شد.

   علیرضا فخاری استاندار تهران در خصوص مصوبات جلسه ستاد تسهیل استان تهران که در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد، گفت: در بازدیدی که از واحدهای تولیدی و صنعتی داشتیم   برخی واحدها نیازمند منابع مالی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید بودند و برخی هم نیاز به تسهیلات  برای توسعه واحدهای خود داشتند که موانعی در این راستا وجود داشت.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی گفت: برخی از مجموعه‌ها برای رفع موانع از لحاظ تأمین مواد اولیه نیازمند اعتبارهایی بودند که تصمیماتی در این رابطه اتخاذ شد و در حوزه تأمین انشعابات آب و برق نیز مشکلاتی وجود داشت که با حضور مدیران دستگاه‌ها رسیدگی لازم انجام شد.

استاندار تهران ادامه داد: برخی از واحدها نیز در زمینه مسائل زیست‌محیطی مشکلاتی داشتند که با مداخله و ارائه تسهیلات اداره محیط زیست اقدام لازم صورت گرفت.

فخاری تصریح کرد: مسائلی نیز در زمینه سازمان تامین اجتماعی و مالیات متناسب با میزان درآمد مطرح شد که   بر بررسی مجدد این موانع تاکید شد.

وی ادامه داد: تأمین سوخت به عنوان جایگزین تأمین انرژی در فاصله زمانی باقیمانده تا زمستان به منظور جبران کسری برق مورد تأکید قرار گرفت و باید سوخت و مواد سوختی تأمین شود که بر سهولت تأمین آن تأکید شد.

استاندار تهران گفت: در زمینه چگونگی تولید برق در شهرک صنعتی شمس آباد از طریق تعادل بخشی بین میزان برق تولیدی سراسری و استفاده از دیزل ژنراتورها کارگروه مشترکی تشکیل و ساماندهی این موضوع را از تمامی سازمان‌های ذی ربط پیگیری خواهد کرد.

 فخاری بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که برای موضوع شهر سنگ نیز که در حوزه حقوق مالکانه بلاتکلیف بوده، چگونکی ورود شهرک صنعتی و پیگیری از مرجع قضایی اعلام شد.

وی ادامه داد: ۳۵۰ هکتار اراضی که توسط یک فرد برای ۲۷۰۰ متر زمین تعهد ایجاد شده نزد بانک ملی، با کمک استانداری و شرکت‌ شهرک‌های صنعتی پیگیری و رفع اثر می‌شود و وضعیت مالکیت شهرک سنگ مشخص و ساماندهی خواهد شد.

استاندار تهران در رابطه با مشکلات تأمین سوخت بیان کرد: آنچه به عنوان اطلاعات وارد سامانه می‌کنیم پاسخگوی طرف متقاضی است و در صورت وجود نقص سامانه به طور سیستماتیک پاسخ لازم را برای پذیرش متقاضی نمی‌دهد لذا مقرر شد شرکت پالایش و پخش دقت لازم برای رفع مشکلات داشته باشد تا مواردی که ممکن است پیش پا افتاده و مانع کار تولید باشد را با عنوان تسهیل در برابر متقاضی قرار ندهند و مانعی در راه تولید ایجاد نشود.

فخاری ادامه داد: نکته بسیار مهم در زمینه تامین سوخت نظام توزیع و بهره‌برداری مصرف بود زیرا متاسفانه بسیاری اقرار داشتند که گازوئیل را به صورت آزاد تهیه می‌کنند لذا سوال ما این است که وقتی گازوئیل در سامانه توزیع می‌شود، چطور در نظام توزیع اخلال وجود دارد که سوخت به دست مصرف کننده اصلی نرسیده و بعد به صورت غیرمجاز و با قیمت گزاف به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی تصریح کرد: شرکت پالایش و پخش مدعی است که نظام توزیع آن‌ها صحیح است اما من تصور می‌کنم که ایرادی در این زمینه وجود دارد.

استاندار تهران تأکید کرد: از آنجا که خودروهای حمل گازوئیل دارای جی‌پی‌اس هستند لذا کسانی که به طور خاص سهمیه سوخت مصارف کشاورزی و برخی صنایع خارج از شهرک صنعتی را در محلی جدید برای فروش با قیمت گزاف انتقال می‌دهند قابل شناسایی هستند و بدانند که اگر موردی را شناسایی کنیم با شدیدترین شکل ممکن با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 

 افتتاح مدرسه 12 کلاسه باقرالعلوم  خاورشهر

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در آئین افتتاح مدرسه 12 کلاسه باقرالعلوم  خاورشهر گفت: این پروژه که از  مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان ری است با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین  به منظور بررسی پروژه‌های اقتصادی شهرستان و پیگیری مصوبات دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری به شهرستان،  از طرح‌های کمربندی دوم، میدان غنی آباد و پل فیروزآباد بازدید صورت گرفت..

بشارت با اشاره به  افزایش سرانه‌های آموزشی گفت: مدرسه پسرانه 12 کلاسه باقرالعلوم در دوره متوسطه اول در مدت حدود یک و نیم سال با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان از محل منابع ارزش افزوده فرمانداری احداث شده است.

 

 

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تقاطع فیروزآباد و میدان غنی آباد

 

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری اظهار داشت:  اعتبار پروژه کمربندی دوم قلعه نو ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان  مصوبه سفر   در کل با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی اداره کل راه و شهرسازی در حال اجرا است.

  

 آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به ۵ روستای شهرستان ری

آیین اجرای فاز اول آبرسانی به ۵ روستای قاسم‌آباد تهرانچی، کریم‌آباد، عباس‌آباد علاقه‌بند، علی‌آباد قیصریه و گل‌تپه کبیر در بخش‌های مرکزی، قلعه‌نو و خاوران عصر  روز دوشنبه با حضور سردار ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)، استاندار تهران، مدیرکل آبفای استان تهران، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران و سایر مسؤولان برگزار شد.

حسن حقیقی، مدیرعامل آبفای منطقه ۶ تهران در این مراسم با اشاره به مشکلات آب شرب شهرستان ری اظهار کرد: پس از ادغام آبفای روستایی و شهری، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بسیاری از مشکلات آب روستاها مرتفع شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به پنج روستای شهرستان ری امروز به طول سه هزار و ۹۰۰ متر لوله‌گذاری آغاز شد و در مدت 4 ماه با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

محسن اردکانی، مدیرعامل آبفای استان تهران نیز در این مراسم بیان کرد: طی ۵۰ سال اخیر منابع آب آشامیدنی به کمترین حد خود رسیده و ۳۰ میلیون متر مکعب نسبت به پارسال حجم آب کمتر شده است که ظرفیت تصفیه خانه ششم را برای جبران کمبودها افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: متوسط مصرف آب آشامیدنی هر تهرانی در روز ۲۵۰ لیتر است که از تمام کشورهای منطقه بیشتر است و اگر ۱۰ درصد هم صرفه جویی کنیم، مشکلات بشیار کمتر می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب، بیان کرد: مردم باید همراهی کنند تا این خشکسالی را که عارضه خاورمیانه است با مصرف صحیح آب مدیریت کنیم.

اردکانی یادآور شد: پروژه امروز بر مبنای عدالت در خدمات اجرا می‌شود که همان کیفیت آب شهرها را به روستا نیز انتقال دهیم.

علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه آب به عنوان کالای راهبردی محسوب می شود، اظهار کرد: مصرف ۲۵۰ لیتر آب آشامیدنی توسط شهروندان فاجعه است  چراکه اگر آمار را به حد نرمال نرسانیم، برای قطره ای آب باید فرسنگ‌ها راه برویم.

وی افزود: آنچه که ما توان داریم پشت سدها نگه داریم، همان‌هایی است که می‌بینید و در مناطقی مثل دماوند و شمیرانات با کم آبی مواجه هستیم و نسبتا در پایین دست وضعیت آب بهتر است.

استاندار تهران اضافه کرد: آبرسانی به روستاها و مهاجرت مردم به این مناطق مهم است و باید برای آن ظرفیت سازی کرد؛ ولی در حال حاضر بهبود کمی و کیفی آب ساکنان روستاها مهم‌تر است.

فخاری با بیان اینکه نظام آب و فاضلاب ما فرسوده و کهنه است و بخشی که در سدها هدر می‌رود حتی به شمار نمی‌آید، ادامه داد: فرهنگ سازی در موضوع آب مهم است و حتی می‌توان بروشورهایی به در خانه‌ها ببریم تا مصرف صحیح آب را به مردم گوشزد کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: کنتور آب در مجتمع‌ها و آپارتمان‌ها باید جدا شود تا میزان مصرف خانوارها مشخص باشد و این گونه نباشد که برخی افراد از این میزان آب سوء استفاده کنند.

تولید و ارزآوری باید جای سرمایه‌گذاری در واردات را بگیرد

استاندار تهران گفت: تفاوت بین جریان تولید و تجارت باید مشخص شود؛ یعنی به جای سرمایه گذاری در واردات، باید بر مدار تولید و ارزآوری حرکت کنیم تا بازار کار خوبی برای جوانان ما ایجاد شود.

 

علیرضا فخاری استاندار تهران  ، در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی   شهرک صنعتی شمس آباد در جمع خبرنگاران گفت:  امروز از ۳ کارخانه مهم   این شهرک که ارزآوری خوبی دارند بازدید کردیم و با توجه به کارآفرینی خوب این مجموعه‌ها در ستاد تسهیل استان سعی می کنیم سطح تولید آنها را به حداکثر برسانیم.

 فخاری با تاکید بر تحقق شعار سال و افزایش  تولید و رفع موانع آن گفت: باید تعادلی بین میزان تولید و مالیات دریافتی ایجاد شود که ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

 

 

ارسال نظرات