خبرهای داغ:
نشست فعالان مجازی با موضوع «بایسته‌های سواد رسانه‌ای» به همت فضای مجازی حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده رامهرمز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۸۹۱
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج رامهرمز، سروان پاسدار عادل مطوری فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی رامهرمز با توجه به اهمیت رسانه بیان کرد: سواد رسانه‌ای این روز‌ها که در عصر پرداد و تصویر زندگی می‌کنیم و آگهی‌های بسیاری به ما حمله می‌کنند جایگاه مهمی دارد و همه این موارد با سواد رسانه‌ای کنترل می‌شود.

 

وی ادامه داد: سواد رسانه چیزی است که به صورت روزانه به آن نیاز داریم چرا که رسانه‌ها در آنچه که می‌گویند صداقت ندارند و می‌خواهند از ما در تحقق منافع خود یعنی جلب نظر، تحکم ایدولوژی خود و غیره استفاده کنند.

 

مدرس سواد رسانه‌ای سامان داودی نیز در این نشست در حضور فعالان فضای مجازی بسیج اظهار کرد: سواد رسانه‌ای به دنبال این است که ادعای رسانه‌ها را محقق کند یعنی به ما یاد می‌دهد به گونه‌ای از رسانه‌ها استفاده کنیم که منافع ما را برآورده کند و در خدمت ما باشد همچنین به ما آموزش می‌دهد که ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا این رسانه‌ها در نیازهای اطلاعاتی، اجتماعی و غیره به ما خدمات رسانی کنند.

 

وی در ادامه گفت: سواد رسانه‌ای مجموعه‌ای از چشم اندازه‌ها است که به ما کمک می‌کنند خود را در معرض محتواهای رسانه قرار دهیم و پیام‌های رسانه‌ای را تحلیل و تفسیر کنیم و از ۳ بلوک ساختارهای دانش، مهارت‌ها و طرح شخصی ساخته شده است.

نشست فعالان فضای مجازی بسیج با موضوع

نشست فعالان فضای مجازی بسیج با موضوع

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار