خبرهای داغ:
خادمی خبر داد

افتتاح ۳ ابر پروژه از ابتدای سال تاکنون در کشور/ احداث ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید

همدان-معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون سه ابر پروژه در کشور افتتاح شده است، گفت: هر ماه حداقل یک پروژه و تا پایان سال ۱۲ ابر پروژه افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۰۹۸۴
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، خیرالله خادمی امروز در آیین کلنگ زنی عملیات اجرایی ایمن سازی و چهار خطه شدن محور همدان گل تپه به غار علیصدر اظهار کرد: احداث ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در راستای اجرای برنامه‌های زیرساختی دولت سیزدهم و توسعه خطوط ریلی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بلندترین مسیر ریلی کشور با ۶۳۰ کیلومتر که چابهار را به زاهدان و به شرق کشور متصل می‌کند از پروژه‌های بزرگ خاورمیانه محسوب می‌شود و ۴ هزار نفر نیروی انسانی در شرایط بد آب و هوایی و امنیتی آن منطقه در حال فعالیت هستند و ۳۵ کیلومتر فقط تونل در طول مسیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شرایط تحریم های ظالمانه و درآمدهای ارزی ناچیز پروژه‌های بسیار بزرگ، اثربخش، کم نظیر و شاخصی در بخش زیر ساخت‌های کشور در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کل آزادراه‌های کشور ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است، گفت: امسال در بحث آزادراه یک هزار و ۵۰ کیلومتر آزادراه در حال اجرا در کشور داریم که بخشی در محدوده استان همدان است و ۲۲ کیلومتر از آن آزادراه تهران شمال بود که افتتاح شد و ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شد.

خادمی با بیان اینکه کارهای بزرگی در کشور با وجود مشکلات مالی در حال انجام است افزود: پروژه بزرگ آزادراه شیراز به اصفهان چند روز آینده افتتاح می‌شود و برهمین اساس تحولی در راه های کشور رخ می دهد.

وی کل بزرگراه های کشور را حدود ۲۰ هزار کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در بخش بزرگراهی حدود ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سراسر کشور در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون سه ابر پروژه در کشور افتتاح شده است، افزود: برنامه‌ای که وزیر راه و شهرسازی تدوین کرده این است که ما در بحث زیر ساخت امسال عملکرد خوبی تحویل مردم کشور بدهیم، هر ماه حداقل یک پروژه و تا پایان سال ۱۲ ابر پروژه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: راه آهن تبریز، آزاد راه تهران شمال و جاده دهدشت با ۱۳۶ کیلومتر پروژه کوهستانی با ۱۰ کیلومتر ریل گذاری انجام شد.

خادمی با اشاره به اینکه کل تونل‌های کشور از ابتدا تاکنون در آزادراه و بزرگراه ۴۰۰ کیلومتر بوده است گفت: سال گذشته در بحث زیر ساخت ۲۰ کیلومتر تونل حفاری شد که بخشی از آن در راه آهن ها بوده است.

وی اظهار کرد: کل حمل و نقلی که الان ترانزیت می شود ۱۰ میلیون تن است که یک میلیون و ۷۰۰ تن از آن از طریق راه آهن ریلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ۵۰ میلیون تن در سال بار در داخل کشور توسط همه شبکه ۱۴ هزار کیلومتری ریلی کشور بار جابجا می‌کند.

وی گفت: برنامه این است که ۱۰۰ میلیون تن بار در سال از طریق ایران ترانزیت شود و جابجایی از شبکه‌های ایران در شمال و جنوب پیش بینی می‌شود که در نتیجه منجر به درآمد ممتد، پایدار و جایگزین برای کشور است.

خادمی با اشاره به اینکه بهترین مسیر برای ترانزیت کالاهای کشورهای همسایه از ایران است، اظهار کرد: اگر از این موقعیت استفاده نکنیم یک فرصت تاریخی را از دست می‌دهیم، اما برای این حالت نیاز به شبکه، مسیر ریلی، جاده ای و آزاد راهی داریم.

وی گفت: عملیات اجرایی ایمن سازی و چهار خطه شدن محور همدان گل تپه به غار علیصدر به طول ۶۸ کیلومتر با پیش بینی ۹ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این طرح شامل سه قطعه است که امروز عملیات اجرایی قطعه اول آن از چارباغ آیت الله نجفی همدان تا روستای حسن قشلاق به طول ۳۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر با پیش بینی ۹ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

وی ادامه داد: قطعه دوم این مسیر به طول ۱۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر از حسن قشلاق تا گل تپه و قطعه سوم از گل تپه تا غارعلیصدر به طول ۲۳ کیلومتر است.

*اهتمام ویژه دولت سیزدهم به بهسازی و چهارخطه کردن راه اصلی همدان - بهار- غار علیصدر

فرماندار شهرستان بهار نیز در این آیین با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به بهسازی و چهارخطه کردن راه اصلی همدان - بهار- غار علیصدر اظهار داشت: مسیر گردشگری همدان-بهار-گل تپه محل تردد گردشگران زیادی است که علاوه بر غار علیصدر از اماکن گردشگری و طبیعی و تاریخی شهرستان بهار بازدید می‌کنند.

مجتبی فیض اللهی افزود: وجود تصادفات جاده‌ای در این منطقه بسیار دردناک است که از روز نخست فعالیت دولت پیشرفت و عدالت اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات جاده همدان - بهار - گل تپه به کار گرفته شده است که مراسم امروز از برکات این تلاش‌ها است.

وی گفت: برای عملیاتی شدن این پروژه باید از زحمات و پیگیری‌های مستمر و جلسات متعدد کشوری و استانی، استاندار همدان و نمایندگان استان قدردانی کرد.

فرماندار شهرستان بهار افزود: در بخش راه‌ها و جاده‌ها اقدامات بسیار خوبی در شهرستان بهار در حال انجام است که منتفع شدن و رضایت مردم دغدغه اصلی ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات