در گفتگو با بسیج مطرح شد؛

تاغ‌زارهای خلیل‌آباد زیر تیغ سودجویان/جنگلبانان در خط مقدم حراست از منابع طبیعی قرار دارند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد با بیان اینکه تاغ‌زارها همیشه مورد هجمه افراد سودجو و قاچاقچیان چوب هستند، گفت: جنگلبانان در خط مقدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی قرار دارند.
کد خبر: ۹۵۳۱۳۳۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

تاغ‌زارهای خلیل‌آباد زیر تیغ سودجویان/جنگلبانان در خط مقدم حراست از منابع طبیعی قرار دارند

حمید ترابی در گفتگو با خبرنگار بسیج خراسان رضوی از خلیل آباد، با قدردانی و تجلیل از تلاش‌های صادقانه جنگلبانان در این شهرستان اظهارکرد: بیش از ۷۰ درصد مساحت شهرستان خلیل‌آباد را اراضی ملی به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد با بیان اینکه ۲۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان خلیل‌آباد، تاغ‌زار است، خاطرنشان کرد: تاغ‌زارها همیشه مورد هجمه افراد سودجو و قاچاقچیان چوب هستند و حراست و حفاظت از این سرمایه گران‌بها جز با تلاش‌های شبانه‌روزی جنگلبانان امکان‌پذیر نیست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه جنگلبانان دست قاچاقچیان زیادی را از تاغ‌زارهای شهرستان کوتاه کرده‌اند که جای تقدیر دارد، تصریح کرد: جنگلبانان در خط مقدم حفاظت و حراست از منابع طبیعی قرار دارند و نقش این افراد در این زمینه کلیدی و مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه زمانی اهمیت این موضوع را درک می‌کنیم که بدانیم تاغ‌زارهای خلیل‌آباد جان بیش از ۱۵ روستا در مناطق کویری شهرستان را نجات داده است، اذعان کرد: این تاغ‌زارها بالغ بر ۱۵ روستا را در برمی‌گیرد و نقش بسزایی در کنترل ریزگردها و فرسایش بادی این مناطق دارد.

ترابی با بیان اینکه کنترل ریزگردها و فرسایش بادی باعث تثبیت زندگی و ادامه حیات و رونق کشاورزی و دامداری در این روستاها می‌شود، عنوان کرد: همچنین جنگل‌ها و مراتع شهرستان نقش بسزایی در اقتصاد خانواده‌ها دارد و به همین منظور جنگلبانان وظیفه خطیری در حفاظت از این نعمت‌های خدادادی دارند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم با حفظ و حراست از تاغ‌زارها و مراتع، این امانت را هرچه بهتر به دست نسل‌های آینده برسانیم، تشریح کرد: ۵ جنگلبان و قرقبان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد کار حفاظت و حراست از تاغ‌زارها و مراتع شهرستان را بر عهده دارد.

خبرنگار/رضا کفاشیان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار