مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و مذاهب با تاکید به نگاه امامین انقلاب، اقوام و مذاهب فرصتند و نه تهدید،گفت: تفرقه افکنی راهبرد دشمن است، علما و خواص باید ضمن آگاه‌سازی ریشه و بذر اختلاف های را بخشکانند.
کد خبر: ۹۵۳۱۹۲۶
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

با نگاه امامین انقلاب؛ اقوام و مذاهب فرصتند، نه تهدید/علما و خواص باید ریشه و بذر اختلاف ها را بخشکانند + عکس

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، همزمان با روز بزرگداشت خبرنگار و ایام شهادت محمود صارمی، همایش بزرگ علمای شیعه و اهل‌سنت با حضور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، مدیران استانی، شهرستانی، مبلغان و دیگر اقشار تاثیرگذار و فرهیخته در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم و گرامی‌داشت قیام حضرت اباعبدا...الحسین(ع)  به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی خراسان رضوی، اداره تبلیعات اسلامی و دفاتر ائمه جمعه  شیعه و اهل‌سنت تربت جام به میزبانی مسجد و حوزه علمیه فخرالمدارس  اهل‌سنت تربت جام برگزار شد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با اشاره به قیام امام حسین(ع) و برگزاری مجالس عزاداری گفت: پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) نیازی به مجالس عزاداری ما ندارند؛ بلکه این ما هستیم که نیاز داریم رفتار و کردارمان متناسب با رفتار نبوی و حسینی شود. امام حسین(ع) منحصر به محرم و صفر نیست، امام حسین(ع) محور وحدت است و ما باید مانند سیدالشهدا(ع) ولایت‌پذیری داشته باشیم.

ماموستا عبدالسلام کریمی افزود:  ما شیعه - سنی نداریم، امام حسین(ع) رهبر آزادگان جهان است. لذا مشی و سیره عملی امام حسین(ع) را باید سرمشق خود قرار دهیم. امام حسین(ع) برای اصلاح امت پیامبر(ص)، امر به معروف و نهی از منکر و احیای دین خدا قیام کرد و شهید این راه شد.

وی افزود: دین اسلام مکتب شمشیر نیست ، بلکه دین علم، تحقیق، تشخیص و بندگی خداوند است؛ مطالبه خدا و رسولش از مردم محبت و مودت اهل‌بیت(ع) است.

وی تصریح کرد: در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایمان به جمهوری اسلامی، خط‌کشی ، چپ و راست، شیعه و سنی، زن و مرد و... نداریم. اقوام فرصت هستند و تهدید نیستند. این نگاه امامین به انقلاب است.

وی  با بیان این‌که مطالبات مردم شهرستان‌های خواف، تایباد و تربت جام را به هیئت دولت منتقل و پیگیری خواهم کرد، افزود: مطالبات بحق مردم باید گفته شود، اگر حق است باید راضی کرد و اگر حق نباشد باید قانع شوند.

وی با اشاره به اهانت به ساحت مقدس قرآن گفت: اهانت به قرآن، اهانت به کلام خدا و خدای مسلمانان است؛ قرآن برای انسان‌ها آمده است و اهانت به قرآن، اهانت به انجیل و تورات و پیامبران الهی است. وی تاکید کرد : دشمنان هرچه ما را تحریم کنند، اهانت نمی‌کنیم؛ دولت‌های اسلامی همه باهم باید دولت سوئد را تحریم کنند و می‌توانیم آن را به زانو درآوریم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: عدالت اجتماعی، شیعه و سنی نمی‌شناسد؛ نقدها درحدی که دشمن شاد نشود، باید مطرح شود. باید کاری کنیم که دشمن عصبانی شود و از عصبانیت بمیرد.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف است. ریشه واقعی شیعه و سنی یکی است و از طرفی دشمن شیعه و سنی هم یکی است. خواص باید در آگاه‌سازی مردم پیش‌قدم باشند و بذرهای اختلاف را بخشکانند.

وی همچنین یادآورشد: همه ما در اتوبوس انقلاب نشسته‌ایم. نباید خسته شویم، دشمن به دنبال پیاده کردن ما از اتوبوس است تا طعمه گرگ‌ها شویم. مطالبات را دلسوزانه مطرح کنیم و بشنویم تا دشمن سوءاستفاده نکند. وی گفت: مشکلات وجود دارد و دولت باید پاسخگوی مطالبات بحق مردم باشد.

همدلی و اخوت در تربت جام

اقوام و مذاهب بانگاه امامین انقلاب، فرصتند و نه تهدید/علما و خواص باید ریشه و بذر اختلاف ها را بخشکانند
 
حجت‌الاسلام حسین اسلامی امام جمعه تربت جام نیز در این همایش گفت: همایش بر محور قرآن کریم، محبت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) شکل گرفته است تا نور اخوت، تفاهم و برادری در دل‌ها بیشتر روشن شود. راه رستگاری تمسک به قرآن، پیامبر(ص) و سیره منور مصطفوی است . امام حسین(ع) به عنوان نور مطهر، محور وحدت ، انس، اخوت، همدلی و همکاری برای همه علمای دین است.

درادامه امام جمعه اهل‌سنت تربت جام نیز با قدردانی از برگزارکنندگان همایش گفت: خداوند قرآن را نازل کرده و حفظ هم می‌کند. متاسفانه چندین مرحله یاوه‌گویان با حمایت دولت سوئد و دانمارک به قرآن، تورات و انجیل اهانت و همه مسلمانان این عمل شنیع را محکوم کردند.  مهم‌ترین حمایت از قرآن کریم، عمل به کتاب خداست.

مولوی شرف‌الدین جامی الاحمدی، ادامه داد: در جامعه آیات قرآن قرائت می‌شود، ولی متاسفانه به آیات الهی کمتر عمل می‌شود. مردم ، مدیران و علما در شهرستان های خواف، تایباد، باخرز، صالح آباد و تربت جام از قرآن و سنت رسول خدا(ص) حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: سران ممالک اسلامی فقط به محکوم کردن بسنده کردند؛ اما این کار کافی نیست ، بلکه باید برخوردهای دیگری مانند اخراج سفیران و قطع رابطه انجام گیرد.

وی تاکید کرد: مردم تربت جام  با الگوگرفتن از سنت نبوی و امام حسین(ع) با همدلی و اخوت در کنار هم زندگی و همایش‌های وحدتی را برگزار می‌کنند. مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند که باید مسئولان رسیدگی کنند.

در پایان این همایش شرکت کنندگان با امضای بیانیه ، اهانت به ساحت مقدس قرآن را محکوم کردند و خواستار مجازات دولت سوئد و عاملان هتک حرمت به قرآن شدند.

عکس و خبر/ محمدرضا حقدادی


ارسال نظرات
پر بیننده ها