سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز بیانیه ای به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روزخبرنگار صادر کرد.
کد خبر: ۹۵۳۲۰۰۹
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز، بیانیه ای به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار صادر کرد.مشروح متن این بیانیه به این شرح است:

پیام تبریک سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)استان البرز

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

روز خبرنگار بهترین فرصت جهت تجلیل از زحمات خبرنگاران خادم و انقلابی است که تمامی مسائل ایران اسلامی را در بحران‌ها و شیرینی‌ها به تصویر کشیده اند.

فرمایش رهبر معظم انقلاب«اگر زحمات شما [خبرنگارها] نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود... شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.» نشان از جایگاه والا و مقدس خبرنگاران دارد.

خبرنگاران انقلابی از رسالتی که در مقابله با جنگ نرم دشمن بر دوش دارند ذره‌ای شانه خالی نکرده و در عرصه‌های مهم انقلاب اسلامی در جهت جهاد تبیین، اطلاع رسانی عمومی و تشویق و ترغیب مردم و مشارکت آنها در برنامه‌های نظام اسلامی تلاش فراوان کرده اند.

سلاح خبرنگار، کاغذ و قلمی است که با آن قول سدید می گویند؛ یعنی برای جامعه خوب و مفید حرف می زنند و از حق می گویند. چنانچه در قرآن کریم آمده است:«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَدیدًا یُصْلِحْ لَکُمْ أَعْمَالَکُمْ» یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق بگویید.

این خبرنگاران هستند که در راهپیمایی ها و مراسمات مختلف ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی، افتخاراتی که توسط مردم همیشه در صحنه خلق می شود را منعکس می کنند و با قلم خود آن را به گوش جهانیان می رسانند.

یکی از پر اهمیت ترین وظایف خبرنگاران استمرار رسالت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) می باشد، این عزیزان آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل(ره) و شهدا را که برگرفته از آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) است را باید زینب وارانه به گوش دنیا برسانند.

در پایان از همه خبرنگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می دارند و استعداد خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‌ گیرند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و بر تمامی خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه ‏گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند سلام و درود می‌فرستم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار