خبرهای داغ:
شاهرود_ فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به دستگیری سارقان موتورسیکلت در خارج از استان، گفت: انتشار زودهنگام جرایم در فضای مجازی سبب تاخیر در کشف و دستگیری مجرمان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۲۴۹۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

۱۷ دستگاه در پیشگیری از جرم نقش دارند/انتشار زودهنگام جرایم در فضای مجازی مشکل پلیسبه گزارش خبرنگار بسیج، سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در دیدار با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات این فرماندهی انتظامی با بیان اینکه سه قسم داریم که کنترل اول خانواده است و بعد اجتماعی و در نهایت پلیسی است، افزود: امروز بیشتر از همه زمان دیگر نیازمند کنترل روی خانواده‌ها هستیم، چون خانواده پرورش، نگرش و تربیت در این فضای کوچک است که یک اجتماع کوچک است.
او با تاکید بر اینکه هر چقدر در این مورد هزینه نکنیم در واقع در مراحل بعدی کنترل‌ها باید هزینه بدهیم، گفت: وضعیت خانواده‌ها به دستگاه‌های فرهنگ ساز و سازمان دهنده مربوط است و مدتی فرد در واقع از یک سازمان کوچکتر وارد اجتماع می‌شود و از خانواده ها، سازمان‌ها بوجود می‌آید و سازمان‌ها اجتماع را بوجود می‌آورند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری بر روی خانواده‌ها باید باشد، از انتظار مطالبات عمومی از حضور پلیس در اجتماعات است، ادامه داد: در حوزه فرهنگی اگر چالشی هست، موضوع اجتماعی می‌شود و بعد امنیتی و باید مراقب بود و نقش رسانه تاثیرگذار و امنیت روانی بسیار مهم است.
او یکی از دلایلی که سبب می‌شود کشف و دستگیری سارقان به تاخیر بیفتد را انتشار در فضای مجازی عنوان کرد که فرد مجرم را هوشیار می‌کند، افزود: کشف جرم وظیفه پلیس است، اما در پیشگیری از جرم ۲۷ دستگاه نقش دارند و در این پیشگیری نقش پلیس ۱۲ درصد است.
کریمی با اشاره به اینکه فضای مجازی کمکی در پیگیری و کشف جرم نمی‌کند، گفت: هر اتفاقی در فضای مجازی افتاد وظیفه ما نیست پیگیری شود و فرصت خوبیست و چالش‌ها و ناامنی هم دارد، اما استفاده از این ابزار نیاز به فرهنگ است و هر جا مردم پای کار و مطالبه گری کنند کار پیش می‌رود و حل می‌شود و نیاز به این همراهی داریم.
او با اشاره به ارائه پیشنهادات ترافیکی در شورای ترافیکی شهرستان بر همراهی بقیه دستگاه‌ها نیز تاکید کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با تاکید بر اجرای شرایط بهتر در فضای مجازی و سازماندهی این فرصت و ظرفیت، افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی در حوزه امنیت و سلامت انتخابات باید کمک کنند
او با اشاره به دستگیری سارق موتورسیکلت شاهرودی در خارج استان، علت زمان بر شدن دستگیری این سارق را انتشار در فضای مجازی و هوشیار کردن سارقین عنوان کرد.
کریمی ادامه داد: شهرستان شاهرود یکی از شهر‌های اول کشور در پایش تصویری است و در روستا‌ها نیز با همکاری دهیاری‌ها دوربین نصب و کمک به نیروی انتظامی است و در قالب کنترل اجتماعی کمک به ما می‌شود.
او با تاکید بر اینکه کار فرهنگی هزینه نیست و سرمایه گذاری برای آینده است ببا مدارس و دانشگاه‌ها تعامل و همکاری داریم.
کریمی به اضافه شدن یک کلانتری به محدود شهر به عنوان البرز در شهرک کوثر اشاره و تصریح کرد: کلانتری رویان نیز چند ماهی است که به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها