نقش غیرت دینی در دفاع از حریم اسلام

طلبه سطح سه حوزه علمیه در سرخه گفت: غیرت دینى عامل بسیار مهمّى براى دفاع از حریم قوانین اسلام و احیاى معروف و از میان بردن منکر است.
کد خبر: ۹۵۳۲۶۰۷
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، جلسه دوم از سلسله نشست‌های سبک زندگی حسینی با موضوع غیرت دینی با سخنرانی زهرا وطنی پور طلبه سطح سه حوزه علمیه در پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) سرخه در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) برگزار شد.

وطنی پور در جمع خواهران بسیجی در تعریف غیرت دینی اظهار کرد: غیرت دینی یعنی این که انسان در برابر تخلفاتی که از مسیر حق صورت می گیرد، بی تفاوت نباشد و در قبال آنها از خود واکنش نشان دهد. در قرآن از این دسته از مردم در قالب مجاهدینی که ادوات جهاد ندارند اما به جهاد رغبت دارند، به نیکی یاد شده است.

 او افزود: در نهج البلاغه نیز نقل شده که حتی اگر کسی به خاطر این حساسیت بمیرد جای سرزنش ندارد و سزاوار است. در حدیثی از امام صادق (ع) نیز مرد ظاهرالصلاح و نورانی ای که در راه خدا خشمگین نشده، از سوی خداوند سزاوار عذاب و نزول بلا معرفی شده است.

طلبه حوزوی ادامه داد: اجازه حضرت قاسم (ع) برای ورود به میدان جنگ، آب نخوردن حضرت ابوالفضل (ع) در اوج تشنگی، قبول نکردن سر وهب نصرانی از سوی مادرش نمونه هایی از غیرت دینی در کربلا است.

وطنی پور اضافه کرد: غیرت دینى عامل بسیار مهمّى براى دفاع از حریم قوانین اسلام و احیاى معروف و از میان بردن منکر است.

او یادآور شد: متاسفانه در نسل جدید حساسیت نسبت به امور دینی و همچنین ملی بسیار کمرنگ شده و بدتر از آن اینکه بزرگترها هم در مقابل این بی‌تفاوتی سکوت و گاهی همراهی می‌کنند.

طلبه حوزوی تصریح کرد: ما همواره باید سعی کنیم فرزندان خود را غیرت‌مند و حساس نسبت به امور دینی بار بیاوریم. امروزه هرکس با توجه به شرایط خودش باید امام زمان (عج) را یاری کند، یک مادر با غیرتمند تربیت کردن فرزندان و جریان سازی موارد غیرت دینی در جریان زندگی، یک پزشک یک جور و یک کارگر به روش دیگر و غیره.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار