نهمین همایش ملی قیام امام حسین(ع)از دیدگاه اهل سنت در شهرستان سراوان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۵۷۷
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از سراوان، نهمین همایش قیام امام حسین(ع)از دیدگاه اهل سنت به همت دانشگاه آزاد اسلامی، قرارگاه قدس، فرمانداری شهرستان سراوان و دستگاه‌های اجرایی و میراث فرهنگی شهرستان سراوان با حضور مهمانان ملی وبین المللی، مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت، معاون سیاسی اجتماعی استانداری و حضور پرشور مردم و علما شعیه و سنی در محل سالن فرهنگی هنری ارشاد اسلامی برگزار شد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: ما باید فرهنگ عاشورایی، درس ها و عبرت های عاشورا را در سطح جامعه آورده و امتداد اجتماعی امام حسین(ع) را تقویت کنیم.

آیت‌الله مصطفی محامی عنوان کرد: امام حسین(ع) با تدبیر و تقدیر الهی تابلویی از تقابل جبهه حق و باطل ترسیم کرد و در این جبهه نمونه‌ها و الگوهایی از طیف‌های مختلف قرار داد تا برای همه آزادی‌خواهان الگو باشد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به تمدن نوین اسلامی به بیان تاثیر عاشورا در تمدن سازی پرداخت و افزود: تمدن دارای مولفه‌های مختلفی از جمله آرمان‌، اهداف، ارزشها، فرهنگ‌ها، شخصیت‌ها و آثار است که مکتب امام حسین(ع) یک مکتب جامع و دارای همه این مولفه‌هاست و نهضت عاشورا خلاصه و چکیده اسلام ناب محمدی است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: یکی از نویسندگان بزرگ در خلاصه کتابش و در رابطه با تاریخ عاشورا این‌گونه تعبیر کرده بود" بنایی که پیامبر با رسالتش آن‌ را بنا کرد.

ارسال نظرات