زنجان _ معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از شرکت ۳و هزار و ۸۰۰ سرباز وظیفه در دوره های مهارت آموزی سپاه استان زنجان خبر داد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه دولتی به سربازان منقضی خدمت ارائه می شود.
کد خبر: ۹۵۳۳۷۵۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ جلسه مهارت آموزی سربازان با حضور سردار زاده کمند، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان، سرهنگ سهندی، معاون هماهنگ کننده سپاه و جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح استان و سایر نهاد‌های مرتبط ظهر امروز در سالن جلسات ولایت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شد.

شرکت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ سرباز وظیفه در دوره های مهارت آموزی/پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه دولتی به سربازان منقضی خدمت

سرهنگ سهندی در این جلسه به اقدامات سپاه استان زنجان در خصوص مهارت آموزی سربازان اشاره کرد و گفت:در راستای منویات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» قرارگاه مهارت آموزی در سطح سپاه انصارالمهدی عج و رده‌های تابع تشکیل شده است و در حوزه‌های تخصصی مهندسی، فناوری اطلاعات، تربیت بدنی، ایمنی، عقیدتی و روابط‌عمومی سرفصل‌هایی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه زمانی که کارکنان وظیفه به مجموعه سپاه انصارالمهدی عج ورود پیدا می‌کنند کارگاه‌های توجیهی برگزار و بر اساس علاقه سربازان در دوره‌های تخصصی شرکت می‌کنند.

 

شرکت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ سرباز وظیفه در دوره های مهارت آموزی/پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه دولتی به سربازان منقضی خدمت
سرهنگ سهندی افزود: در حال حاضر ۳۰پایور دوره‌های مربیگری مهارت آموزی را طی کرده اند و امروز این مسولیت بر عهده آن‌ها است تا دوره‌های تخصصی مهارت آموزی را برای سایر سربازان برگزار کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۰ کارگاه توسط سپاه استان زنجان تجهیز شده است و در اختیار مهارت آموزان قرار گرفته است، گفت: کارگاه‌هایی در حوزه نانوایی، آشپزی، عکاسی، کامپیوتر، فتوشاپ، تراشکاری، جوشکاری، پرورش قارچ و…؛ که در حال حاضر فعال هستند.

شرکت بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ سرباز وظیفه در دوره های مهارت آموزی/پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه دولتی به سربازان منقضی خدمت
وی با بیان اینکه سپاه استان زنجان دارای مجموعه آموزشی امام صادق علیه السلام است و این ظرفیت در حد دانشگاه می‌باشد، تصریح کرد: بیشترین دوره‌ها در این مکان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان زنجان با بیان اینکه پس از گذراندن دوره‌های مهارت آموزی گواهی صادر و به کارکنان وظیفه داده میشود، عنوان کرد: بخشی از کلاس‌ها از طریق فضای مجازی آموزش داده می‌شود و هدف ما استفاده بهینه از زمان است.

این مسئول با اشاره به اینکه جلسات قرارگاه به صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، اتحادیه‌ها صنفی، استانداری، مخابرات و ورزش و جوانان همیشه پای کار هستند و در تمامی زمینه‌ها همکاری و مشارکت دارند.

سرهنگ سهندی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی به صورت ۵گانه است و از سال ۹۶ تاکنون ۳هزار و هشتصد و بیست و دو نفر در بازه‌های زمانی مختلف در این کارگاه آموزش داده شده است و تعدادی پس از پیگیری برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

وی از معرفی ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه آموزش دیده جهت دریافت تسهیلات خبر داد و گفت:از این تعداد ۱۰۶نفر تسهیلات را دریافت کرده‌اند و نفرات باقیمانده بلافاصله پس از طی مراحل قانونی تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ترخیص از خدمت سربازی اعتباراتی در راستای بند ب تبصره ۱۶ بودجه است و برای کسانی که در سال گذشته مهارت فرا گرفتند و از خدمت ترخیص شده اند در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات