خبرهای داغ:
صالحی امیر:

طرح جامع تویسرکان تا پایان امسال به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع می‌شود

همدان-سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح جامع تویسرکان تا پایان امسال به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع می‌شود.
کد خبر: ۹۵۳۳۷۷۵
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید صالحی امیر در جلسه نشست با شهرداران و مدیران شهرستان تویسرکان در خصوص اعتراض شهرداری مبنی بر تشکیل نشدن کمیته ماده ۵ اظهار کرد: راه و شهرسازی دبیرخانه ماده ۵ است و وظیفه رفع و بررسی موارد را دارد که اگر پرونده نقصی نداشته‌ باشد برای ریاست جلسه ارسال می کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع تویسرکان از ۶ سال پیش عقد قرارداد شده و جلسات متعدد برای آن برگزار شده است، گفت: در دو ماه پیش ایرادات بررسی و رفع شده و به نظر فرماندار رسیده و تا پایان امسال طرح جامع به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: با توجه به آیین نامه ماده ۴۹ که رفع نواقص به عهده شهرداری است، پرونده های تویسرکان به طور متعدد با نقص می آید و قابلیت طرح در ماده ۵ ندارد.

وی کمیته فنی را زیرمجموعه ماده ۵ عنوان کرد و گفت: تاکنون چهار جلسه برگزار شده است.

صالحی امیر با بیان اینکه شهرداری‌ها مناطق بازآفرینی را در کمیته فنی و ماده ۵ مشخص کنند تا سهمیه قیر سال ۱۴۰۲ را جذب کنیم، گفت: یکی از پارامترهای لحاظ شده‌ در امتیاز بندی سهمیه قیر یارانه ای امسال فعالیت شهرداری ها در موارد بازآفرینی از جمله ثبت پروانه های صادره در حوزه بازآفرینی است.

وی با اعلام اینکه از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار مناطق شهری ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار مناطق بازآفرینی ثبت شده ما است، گفت: ۷۰ درصد مناطق باز آفرینی است که انتظار می رود شهرداران در این مناطق تلاش کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه در بحث توسعه فضای سبز باید به شهرداری کمک شود، گفت: شهرداری‌ها زمین‌ها با کاربری فضای سبز را شناسایی و طرح و برنامه و زمانبندی اجرايي برای ساخت را ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار