خبرهای داغ:
شیرازیانی خبر داد

افتتاح ۴۱ پروژه نوسازی مدارس در همدان/۱۴۱ کلاس به کلاس‌های دانش‌آموزی استان اضافه می‌شود

همدان-مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان از افتتاح ۴۱ پروژه نوسازی مدارس در همدان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها که سطح آن‌ها ۲۸ هزار متر مربع است، طی هفته دولت، آغاز سال تحصیلی و دهه فجر در همدان افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۶۱۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
افتتاح ۴۱ پروژه نوسازی مدارس در همدان/۱۴۱ کلاس به کلاس‌های دانش‌آموزی استان اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید شیرازیانی امروز در تور رسانه‌ای «جهاد مدرسه‌سازی» که به همت اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان همدان برگزار شد، در بازدید از ارودگاه دانش آموزی امیرالمومنین (ع) همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  احداث این پروژه از سال ۸۷ شروع شده، اما متاسفانه به دلیل اینکه در حاشیه شهر است به لحاظ  محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های شهرداری نتوانستیم این پروژه را زودهنگام به بهره‌برداری برسانیم و از این ظرفیت استفاده کردیم.

 وی با بیان اینکه منابع اعتباری اردوگاه امیرالمونین (ع) از منابع اعتباری استانی تخصیص یافت، عنوان کرد: متاسفانه اعتبارات این پروژه به صورت قطره چکانی تامین می‌شد، اما با توجه به ویژگی‌های خاص این پروژه توانستیم از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با تاکید براینکه بر اساس مصوبه سفر ریاست جمهوری ۹ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال متوالی به این پروژه اختصاص یافت، اضافه کرد: امروز این پروژه  ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و موضوع محوطه سازی آن در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه اردوگاه امیرالمونین (ع) همدان با زیر بنای ۸۰۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده است، گفت: در این پروژه ۶ الی هفت سوئیت دانش آموزی و فرهنگی تعبیه شده تا بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

شیرازیانی با بیان اینکه اردوگاه امیرالمونین (ع) همدان در سطح ملی بی‌نظیر است، بیان کرد: این پروژه ۲۵ هزار متر مربع و مربوط به حوزه آموزش و پرورش است که در سال ۷۳ خریداری شده و برای دانش آموزان استثنایی است که امیدواریم بتوانیم به زودی با ظرفیت ملی این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی در ادامه در بازدید از استخر دانش آموزی شهدای دانش آموز نیز با اشاره به روند احداث استخر دانش آموز شهدای دانش آموز ناحیه دو همدان، گفت: کلنگ زنی این پروژه از سال ۸۹ آغاز و از محل اعتبارات ملی و استانی ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به وجود ۱۰ استخر دانش آموزشی اداره نوسازی مدارس در استان، تصریح کرد: دو استخر دانش‌آموزی در شهرستان همدان و ۸ استخر هم در  دیگر شهرستان اجرایی و احداث شده است.

وی به بیان اینکه استخر ناحیه یک و دو شهرستان همدان در سال ۹۹ افتتاح، اما به خاطر کرونا تعطیلی شده بود، افزود: باید تجهیزات این استخر‌ها تامین می‌شد که بر اساس سال گذشته تجهیزاتی برای این پروژه‌ها نصب و طی هفته گذشته استخر ناحیه «یک» با مسئولین استانی به بهره‌برداری رسید.

شیرازیانی از بهره برداری استخر شنای دانش آموزی ناحیه دو همدان طی هفته‌های آینده خبر داد و بیان کرد: این پروژه در ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در جریان سفر ریاست جمهوری به همدان ۴۷ میلیارد تومان برای افتتاح سه استخر دانش‌آموزی در شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد و ملایر اختصاص یافت، تاکید کرد: به دنبال تکمیل این پروژه‌ها هستیم تا بتوانیم در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان طی بازدید از  پروژه حیات طیبه شهرک مدنی با اشاره به افتتاح پروژه طرح‌های حیات طیبه در همدان عنوان کرد: در همدان سه پروژه حیات طیبه شامل حیات طیبه میرسیدعلی در منطقه ششصد دستگاه، حیات طیبه در شهرک مدنی و  حیات طیبه ابن سینا در ناحیه دو احداث شده است.

وی  از بهره برداری مدرسه خیری موسی پور با یک هزار و ۶۲۰ متر زیربنا طی مهرماه خبر داد و بیان کرد: این پروژه که شامل ۱۲ کلاس درس است با اعتبار ۶۸۰ میلیون تومان از سوی خیر نیک اندیش طی سال ۹۶ آغاز شد و مابقی نیز از محل اعتبارات ملی و خیری تامین شده است.

شیرازیانی از افتتاح ۴۱ پروژه نوسازی مدارس در همدان خبر داد و بیان کرد:  این پروژه‌ها که سطح اشغال آن‌ها ۲۸ هزار متر مربع است، طی هفته دولت، آغاز سال تحصیلی و دهه فجر در همدان افتتاح خواهد شد و طی آن ۱۴۱ کلاس درس به تعداد کلاس‌های دانش‌آموزی استان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ پروژه در هفته دولت و آغاز سال تحصیلی  در مهرما با زیر بنای ۲۴ هزار متر مربع  افتتاح می‌شود، یادآ ور شد: هفت پروژه نیز با ۳۲ کلاس درس در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با تاکید بر اینکه ۸۱ پروژه مشارکتی و خیری با بیش از ۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال ساخت و تکمیل است، عنوان کرد: امیدواریم این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به وجود ۱۶ مدرسه کانکسی در سطح استان خاطر نشان کرد: در پنج مدرسه از مدارس کانکسی بالای ۱۱ دانش‌آموز  طرحی تحت عنوان طرح شهید پناهی تعریف شده که ابتدای مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار