مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه یاسوج دستاوردهای سی هفتیمن اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۳۴۲۱۶
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، حسنعلی عزت خواه از روسای آموزش و پرورش سیزده گانه شهرستانها و مناطق و مجموعه شورای معاونین اداره کل که به صورت همگانی در این نماز جمعه حضور داشتند تقدیر کرد و گفت: پیروزی تیم هندبال دانش آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد را در مسابقات سراسری دانش آموزی کشور که به میزبانی استان ، دریافت طلای دو دانش آموز اداره استثنایی و یک مدال نقره و همچنین قهرمانی مسابقات فوتسال کشوری و نایب قهرمانی آمادگی جسمانی کشوری را تبریک می‌گویم.
وی بیان کرد: سی و هفتمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش سراسر کشور در حال برگزاری است که این اجلاس سالانه در مرداد ماه به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت در اجرای سند تحول بنیادین و عدالت آموزش جهت آمادگی برای مهری باشکوه برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال به دلیل صرفه جویی در منابع به صورت وبیناری برگزار شد که این اجلاس با سه شعار محوری (معلم تمدن ساز، مدرسه‌ ی اثربخش و ایران قوی) فعالیت خویش را آغاز نموده است. ابتدا این سوال را مطرح می‌کنم که معلم تمدن ساز کیست؟
عزت خواه ابراز داشت: تحول در آموزش و پرورش از معلم با معلم و به معلم امکان‌پذیر است، معلم نقطه آغاز تحول، معلم هسته تمدن سازی، هسته تحول و معمار تحول است.
وی با اشاره به اینکه معلم صادر کننده حکم جهاد تصمیم‌ ها برای یک انقلاب فرهنگی است، افزود: معلم تمدن ساز زیربنای مدرسه‌ای اثربخش است. مدرسه ای اثربخش، موثر،کارا و بهره‌ ور است که مدیریت آن بر عهده یک معلم تمدن آفرین باشد.
عزت خواه بیان کرد: راه ایران قوی از دل آموزش و پرورش قوی می‌گذرد.معلم تمدن ساز علم نافع را در جامعه تدریس می‌کند.
مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: معلم تمدن ساز با اسلحه قلم و زبان از خطرناک‌ ترین راهبرد ها، مخرب ترین و ویرانگرترین تهدیدها که حمله به قلب‌ها و ذهن‌ها است جلوگیری می‌کند.
عزت خواه افزود: کلام نافذ معلم گلوله‌ای است که به قلب دشمن زده می‌شود. در جلسات امروز روسا برنامه های یکسال آموزش و پرورش به صورت نظریه رقم می‌خورد و روسای محترم آموزش و پرورش سراسر استان با حضور در مدرسه مرکز تحول، کار خود را آغاز می‌کند.
وی گفت: ۱۰ محور اساسی و مهم به مدت ۳ روز در این اجلاس تجزیه و تحلیل شد که مهر را با مهربانی و برنامه آغاز کنند، چرا که مسئول بی‌ برنامه با کارنامه خوب و رضایت بخشی مواجه نخواهد شد.
عزت خواه با بیان اینکه یکی از این محورها تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین است که می‌خواهد دانش آموزی ۶ ساحتی، منضبط، سیاسی، مهیای ظهور و خلاق پرورش دهد، گفت: ارتقاء جایگاه معلم را با سه ضلع منزلت معلم، معیشت معلم و شأن معلم تعیین خواهیم نمود.
وی افزود: شان معلم شأن پیامبر و بالاتر از آن شأن خداییست، چرا که اولین معلم انسان‌ها خدای سبحان بوده است، و درباره معیشت معلم قدردان حکومت و دولت مردمی هستیم.
عزت خواه بیان کرد: منزلت معلم که بر عهده اجتماع و جامعه است برنامه‌های فراگیر مدرسه است که ایمان، هویت، خردآموزی و امید را در مدرسه تقویت می نماید.
وی گفت: فرهنگ و تاریخ جزئی از هویت یک جامعه است و فرهنگ امتداد تاریخ است. جوانی که تاریخ را نداند نمی‌تواند حائل ارزش‌های فرهنگی و میراث‌ های گذشته باشد. اگر جوان ارزش پرچم و سرود ملی را نداند در هنگام فتح و پیروزی هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد.

عزت خواه بیان کرد: طبق فرمایش رهبری محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنید . محاصره تبلیغاتی دشمن با تک صدایی شکسته نمی شود ارکان تربیت در جامعه اسلامی باید همزمان صدا بزند : حکومت – خانواده – رسانه نهادها و سازمانهای غیردولتی باید عملیات را همزمان اجرا کنند .
وی گفت: حجاب به منزله در اول خانه است اگر باز شد دزد همه ثروت های خانواده را خواهد برد .
عزت خواه گفت: در جنگ شناختی میدان، ذهن و فکر نوجوان و جوانان هست و این جنگ مراحلی دارد اولین مرحله تردید است بذر شک در ذهن ها می کارد و توهم درو می کند بعد از آن هویت را ضعیف نشان می دهد نهایتا به تحقیر و تنکیر و انکار روی می آورد .
وی افزود: چگونگی آغاز سال تحصیلی، تقویت مدارس دولتی ، ساماندهی نیروی انسانی ، تقویت نظارت بر مدارس غیردولتی ، نقشه ها و ماموریت های جدید ، مدیریت آسیب های اجتماعی از سایر مواردی بودند که در جلسه تجزیه و تحلیل شدند تا روسای ادارات با اطلاعات کافی و وافی در مدارس حضور یابند و با کمک مدیران محترم مدارس این برنامه ها و نظریه ها عملی گردد .
ماحصل سی و هفتمین جلسه روسای سراسر کشور تعالی گفتار ، رفتار و کردار دانش آموزان که از آبشخور معلمانی تمدن ساز تزریق می گردد که هدفشان تعالی ایران قوی است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سربازان پیاده نظامی هستیم که منشور صداقت ، صراحت ، صمیمیت ، تلاش ، ایمان ، امید و خلاقیت را باید روشن کنیم اما ارکان تربیت در راس رسانه و خانواده ما را یاری کند.

۱۰ محور اساسی و مهم در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور تجزیه و تحلیل شد۱۰ محور اساسی و مهم در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور تجزیه و تحلیل شد۱۰ محور اساسی و مهم در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور تجزیه و تحلیل شد

 

 

ارسال نظرات